دیدبان

دندان تیز ترک ها برای اشغال اراضی سوریه

دندان تیز ترک ها برای اشغال اراضی سوریه

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ منابع خبری تروریست‌ها در استان ادلب خبر دادند، ارتش ترکیه اعلام کرده است که فرودگاه تفتناز در نزدیکی شهرهای فوعه و کفریا فرودگاه نظامی این کشور است. به این ترتیب باید انتظار داشت که ترکیه بالگردهای نظامی و پهپادهای خود برای کنترل و گشت هوایی در این منطقه در فرودگاه مستقر کند.  همچنین به نظر می رسد این فرودگاه تبدیل به پایگاه مرکزی اشغالگران ترکیه برای اعمال توافقات صورت گرفته در مذاکرات آستانه باشد.

از قرار معلوم، ارتش اشغالگر ترکیه نه تنها تفتناز را می‌خواهد، بلکه همه مراکز نظامی ارتش سوریه در استان ادلب را بدون استثنا می‌خواهد کنترل کند. به گفته منابع مطلع، پادگان‌های المسطومة و وادی الضیف، الایکاردا و فرودگاه‌های أبو الظهور و تفتناز به همراه سایت‌های پدافند هوایی را باید جبهه النصره (القاعده) تخلیه کرده و به اشغالگران ترک تحویل دهد. این مراکز نظامی نیاز چندانی به زیرسازی ندارد و با اندکی هزینه می‌شود دوباره از آنها بهره‌برداری کرد.

گفته می‌شود که فرودگاه ابوظهور و تفتناز مهمترین زاغه‌های مهمات تروریست‌های القاعده را در بر دارد و آنها نمی‌توانند هزاران تن مهمات اهدایی امریکا، قطر، ترکیه و عربستان را به سادگی جابجا کنند. این مهمات در انبارهای مستحکم و بتونی فرودگاه ابوظهور نگهداری می‌شود که دو هفته پیش با انهدام یکی از آنها، نزدیک به هزار تن مهمات منفجر شد و بر اثر آن 49 تروریست بین‌المللی از جمله 13 فرمانده ارشد القاعده به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر هم زخمی شدند.

هنوز پاسخ درستی از طرف تروریست‌های جبهه التصره (القاعده) که هنگام ورود اشغالگران ترکیه‌ای آنها را همراهی می‌کردند، شنیده نشده است. با این حال برای این گروهک ترک این مکان‌ها سخت است و باید دید که در نهایت چه پاسخی به این درخواست خواهند داد، هر چند که به‌نظر می‌رسد ناچار به اطاعت هستند.

آنچه در اینجا قابل توجه است، مخالفت دولت سوریه با حضور نظامیان ترکیه ای است که با صدور بیانیه‌ای آنها را اشغالگر نامید و خواستار خروج هر چه سریعتر آنها از خاک خود شد. شاید برای خیلی از دوستان سوال باشد با وجود آنکه طرف سوری خود در مذاکرات آستانه حضور داشته و به نحوی این موافقتنامه را امضا کرده است چرا با ورود نظامیان ترک جهت کنترل خط آتش بس مخالفت کرده است.

پاسخ این سوال چندان سخت نیست و بر می‌گردد  به حاکمیت ملی سوریه و اینکه ترک ها حواسشان باشد ورودشان به خاک این کشور از روی اجبار و توافق بوده که دولت سوریه ذیل توافق را امضا نکرده است، اما با توجه به آن که روسیه به ایران به عنوان متحدان دمشق با ترکیه وارد گفتگو شده اند این کشور پذیرفته فعلاً نظامیان ترک در خاک کشورش داشته باشند، هرچند در هر زمانی که این توافق منقضی شود باید آنجا را ترک کنند.


 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن