دیدبان

آن ۸۰۰ کشته کذایی داعش…!!

آن ۸۰۰ کشته کذایی داعش…!!

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ اخیر گزارشی درموردتلفات ۸۰۰ نفری داعش در حمله به شرق رقه منتشر شد که البته معلوم نیست چنین گزارشی صحت داشته باشد ولی باید تاکید کرد که اگر چنین عددی درست بود که خود روس‌ها بیش از همه روی آن تاکید می‌کردند. داعش در حمله به «غانم العلی» در شرق رقه از نیروی زیادی استفاده کرد، اما هیچ وقت این نیروها رقمشان به ۱۰۰۰ نفر نرسید که بخواهد ۸۰۰ نفر از آنها کشته شوند.


۸۰۰ نفر اصلا عدد کمی نیست و به هیچ عنوان هم صحت ندارد. آیا نباید جنازه ۱۰۰ نفر از آنها روی زمین مانده و دست نیروهای سوری افتاده تا از آن بهره‌برداری تبلیغاتی کنند؟ بر عکس این، در طول نبردهای چهار هفته گذشته نیروهای سوری تک‌های سخت و سنگینی از داعش خورده و تلفات وحشتناکی نیز داده‌اند.


 

دریکی از این‌ تک‌ها،‌ که نیروهای سوری سیاست فرار را در دشت باز پیش گرفتند مسلسل‌های سنگین داعش آنها را تا فاصله دو کیلومتری شکار کردند. خیلی‌ها هم اسیر تک‌تیراندازهای حرفه‌ای داعش شدند. کما اینکه همین روزهای گذشته یک گروه از نیروهای نه چندان آموزش دیده عشائر سوریه در غانم العلی در کمین داعش گرفتار شدند و حداقل ۳۵ کشته دادند. داعش تلفات سنگینی داده، اما اگر فکر کنیم که در یک حمله ۸۰۰ کشته داده است، اصلا رقم صحیحی نیست، چرا که این سیاست جنگی داعش نیست.


داعش با ۲۰۰ نفر از پنج محور به یک منطقه حمله می‌کند، آن وقت اگر بخواهد ۸۰۰ نفر را مشارکت دهد چه؟ هیچ نیروی نظامی عاقلی هم ۸۰۰ نفر را در قالب یک کاروان نظامی منتقل نمی‌کند، بلکه نیروها را در دسته‌های ۵۰ تا نهایت ۱۰۰نفری برای عملیات جابجا می‌کند و آن هم خودروها با فاصله از هم حرکت می‌کنند تا مبادا شکار بالگردها و جنگنده‌ها شوند. نبردها در ریف شرقی رقه بسیار سخت و طاقت‌فرسا شده، اما انشالله خبرهای بسیار خوبی در این زمینه به زودی خواهید شنید.
 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن