دیدبان

کره‌شمالی پیش از رزمایش آمریکا و کره‌جنوبی موشک بالستیک شلیک می‌کند

کره‌شمالی پیش از رزمایش آمریکا و کره‌جنوبی موشک بالستیک شلیک می‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری به نقل از یک منبع آگاه اعلام کردند که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره‌شمالی در حال حمل یک موشک بالستیک با جایگاه پرتاب آن در استان «فیونگان شمالی» است.

برخی مقام‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کردند که به نظر می‌رسد کره‌شمالی در حال آماده‌سازی موشک‌هایی است که قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکاست.

این تحرکات در حالی رصد می‌شود که یکی از ناوهای هواپیمابر ایالات متحده آمریکا با حضور در آب‌های کره‌جنوبی هفته‌ آینده اقدام به برگزاری یک رزمایش مشترک با این کشور خواهد کرد.

در این گزارش اشاره شده است که این موشک احتمالا موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع «هواسونگ ۱۴» است، قابلیت رسیدن به آلاسکا را دارد یا از سری موشک‌های میان برد «هواسونگ ۱۲ بوده که قادر است سرزمین‌های آمریکا در اقیانوس آرام را هدف قرار دهد.

همچنین در این گزارش تصریح شده است احتمال این که این موشک یک موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ ۱۳» باشد که دارای بردی بیشتر نسبت به دو موشک دیگر بوده و قابلیت هدف قرار دادن سواحل غربی آمریکا را داشته باشد نیز وجود دارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون هیچ اظهار نظری در این خصوص تصریح کرد ما در حال نظارت و رصد دقیق کره‌شمالی هستیم ولی درباره اطلاعات نظامی اظهار نظر نمی‌کنیم.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»