دیدبان

عقب‌نشینی محدود پیشمرگه‌ها از کرکوک

عقب‌نشینی محدود پیشمرگه‌ها از کرکوک

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند، نیروهای پیشمرگه  با هدف اجتناب از درگیری با نیروهای دولت مرکزی عراق حدود دو کیلومتر از خطوط دفاعی خود در این شهر عقب‌نشینی کردند.

طبق این گزارش، نیروهای پیشمرگه  شامگاه پنجشنبه از «قصبه تسا» و «بشیر» حدود ۱۰ کیلومتر عقب‌نشینی کرده‌اند. برخی از مناطق هم بدون بروز هیچ‌گونه درگیری به دست ارتش عراق افتاده است.

«شیخ جعفر مصطفی» فرمانده پیشمرگه‌های کرکوک نیز روز گذشته طی نشستی خبری گفت که نیروهای پیشمرگه از مناطقی که قبلا از چنگ داعش آزاد کرده بودند، عقب نشستند.

این فرمانده پیشمرگه تأکید کرد که نیروهای پیشمرگه تا خط دفاعی شهر کرکوک عقب نشسته‌اند و آماده‌اند از شهر کرکوک در مقابل ارتش عراق دفاع کنند.

همزمان یک ژنرال عراقی، که نامش فاش نشده، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، از شروع عملیات نیروهای عراقی در جنوب شهر نفت‌خیز کرکوک خبر داده است. هدف از این عملیات به گفته این ژنرال، بازپس‌گیری مراکز نظامی بوده است که سه سال پیش به تصرف پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق درآمده بود.

براین اساس، اقلیم کردستان عراق هم هزاران نیروی پشمرگه را به حالت آماده‌باش درآورده است. نیروهای عراقی در جنوب غربی کرکوک تجمع کرده‌اند و به پیشروی خود در بخش جنوبی این شهر می‌دهند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»