دیدبان
مقام‌های عراق:

ادعای اقلیم درباره تصمیم بغداد برای حمله به کرکوک، کذب است

ادعای اقلیم درباره تصمیم بغداد برای حمله به کرکوک، کذب است

به گزارش دیدبان به نقل از آناتولی، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق ادعا‌ی آژانس امنیت اداره اقلیم کرد شمال این کشور مبنی بر آمادگی دولت مرکزی برای حمله به استان کرکوک را تکذیب کرد و اظهار داشت که قصد برای حمله به اقلیم کرد نداریم.

وی افزود: «امنیت منطقه مذکور از زمانی که عملیات‌های نظامی علیه داعش در موصل به اتمام رسید، توسط نیروهای وابسته به دولت مرکزی عراق تامین می‌شود و حضور این نیروها در منطقه فوق ادامه خواهد داشت.»

الحدیثی تصریح کرد: «کردهای اقلیم نیز مانند سایر اقوام سرزمین عراق، شهروندان ما هستند و مسئولیت تامین امنیت همه اقوام بر عهده ماست. دولت مرکزی عراق اختیار و مسئولیت تامین امنیت تمام مناطق مورد منازعه به ویژه کرکوک را دارد. دولت امنیت و نظم این مناطق را تامین خواهد کرد و برای حفظ امنیت جانی و مالی هر یک اقوام این کشور حداکثر تلاش خود را به کار خواهد گرفت.»

بر اساس این گزارش، آژانس امنیت اداره اقلیم کرد شمال عراق پیش از این با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده بود که اطلاعاتی مبنی بر آمادگی ارتش، پلیس فدرال و نیروهای حشدالشعبی عراق برای حمله به استان کرکوک از بخش‌های جنوبی و غربی این استان و همچنین از شمال شهر موصل دریافت کرده است.

«همین هورامی» مشاور ارشد «مسعود بارزانی» رئیس اداره اقلیم کرد نیز طی پیامی گفت که مسئولیت هرگونه حمله احتمالی بر عهده «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»