دیدبان
سخنگوی پنتاگون:

بحران با ترکیه بر عملیات نظامی‌مان تاثیری نگذاشته است

بحران با ترکیه بر عملیات نظامی‌مان تاثیری نگذاشته است

به گزارش دیدبان به نقل از روسیا‌الیوم، «رابرت مانینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته طی نشستی مطبوعاتی در واشنگتن، گفت: «تأکید می‌کنیم که ترکیه شریکی در ائتلاف( بین‌المللی برای مبارزه با داعش) و همپیمانی نزدیک در ناتو است.»

سخنگوی پنتاگون در اشاره به تنش دیپلماتیک میان واشنگتن و آنکارا، افزود: «می‌توانم تأکید کنم که این تحولات دیپلماتیک، بر عملیات‌مان یا حضور نظامی‌مان( در ترکیه) تاثیری نگذاشته است و پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه ماموریت‌ها را به شکل کامل در حمایت از تلاش‌های ناتو و ائتلاف انجام می‌دهد.»

وی تأکید کرد، عملیات «ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش از پایگاه اینجرلیک و دیگر تاسیسات ترکیه صورت می‌گیرد و این هماهنگی‌ها از نزدیک انجام می‌شود و ما از حمایت کامل شرکای تُرک‌مان برخورداریم.»

تنش میان آمریکا و ترکیه بعد از قطع صدور ویزا تشدید یافت. هفته گذشته در واکنش به بازداشت «متین توپوز» کارمند محلی سرکنسولگری آمریکا در استانبول،‌ سفارت آمریکا صدور ویزا برای شهروندان ترکیه را به حالت تعلیق درآورد. ترکیه نیز اقدامی مشابه انجام داد. توپوز به اتهام همکاری با جنبش «فتح‌الله گولن» بازداشت شد.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن واعظ ترک مقیم پنسیلوانیای آمریکا را به دست داشتن در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه  متهم می‌کند. گولن این اتهام را رد کرده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»