دیدبان

انتقام سخت مقاومت ازتروریست‌های داعش

انتقام سخت مقاومت ازتروریست‌های داعش

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ تروریست‌های داعشی هیچ‌گاه روزهای اخیر را از یاد نخواهند برد. صدها تن از تروریست‌ها بار دیگر بر اساس سیاست دفاع متحرک خود و شبیخون‌های سریع به مواضع نیروهای مقاومت در مرز عراق و سوریه، در کمین مستحکم طراحی شده گیر افتاده و با انهدام ۹۰درصدی ستون اعزامی، ده‌ها تن از تروریست‌ها کشته و زخمی، ده‌ها دستگاه خودروی آنها منهدم و جنازه ده‌ها تن از تکفیری‌های داعشی به دست نیروهای مقاومت افتاد.

اخیرا تروریست‌های داعشی با حمله به یکی از مقرها مقاومت در شرقی‌ترین نقطه استان حمص در نزدیکی مرزهای عراق موسوم به وادی الوعر که سد الوعر هم آنجا قرار دارد، ۱۳ تن از بچه‌های مقاومت را به شهادت رساندند. اما یک منبع مطلع حاضر در منطقه تاکید کرد که داعش با چهار خودروی انتحاری به سمت مقر نیروهای محور مقاومت و ارتش سوریه حمله کرد. دو انتحاری در خندق گیر افتادند و دو انتحاری دیگر نیز هدف گلوله‌ قرار گرفته و منهدم شدند.

بااین حال، نیروهای مقاومت حاضر در خط که از کمترین امکانات بهره می‌بردند، در برابر حمله مقاومت کرده و مانع از شکستن خط شدند. حاصل این حمله ۱۳ شهید بود.
داعش که پیش‌تر دو رشته حمله سنگین را تدارک دیده بود، اول به مناطق شرقی استان رقه، در جبهه‌های غانم علی و شمرالزور حمله کردند که این مناطق بار دیگر به اشغال داعش درآمد. تک دوم داعش، به سمت همان وادی الوعر تدارک دیده شد که قبل از حرکت تروریست‌ها مسیر حمله توسط پهپادهای ایرانی که پس از تک‌های مکرر داعش مدام در منطقه گشت‌زنی می‌کنند، کشف شد. ستون توسط پهپادهای شاهد ۱۲۹ و موشک‌های ضدزره سدید هدف قرار گرفت و با انهدام اولیه و از دست رفتن نظام عملیاتی داعش، نیروهای پیاده مقاومت وارد عمل شدند.

بر اساس گزارش اعلام الحربی، شدت حملات و میزان خسارت داعش به اندازه‌ای بود که جنازه تروریست‌ها همچنان روی زمین مانده و آنها نتوانستند آنها را به عقب ببرند. گفته می‌شود که در این حمله چندین خودروی داعش هم به کنترل متحدین درآمد تا به این ترتیب انتقام سختی توسط متحدین از تروریست‌های داعشی گرفته شود. در برابر تک‌های داعش، هوشیاری، دقت و عکس‌العمل مناسب و حضور به موقع نیروی هوایی و یا همان یگان‌های پهپادی بسیار موثر است.


 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن