دیدبان

آغاز عملیات متحدین در جاده اثریا - سلمیه

آغاز عملیات متحدین در جاده اثریا - سلمیه
به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ پس از حمله گروه تروریسیتی داعش برای شکست خطوط محاصره در مسیر اثریا - شیخ هلال که باعث منهدم شدن چند ایست بازرسی متعلق به نیروهای ارتش سوریه و از دست رفتن چند بلندی و موقعیت مهم از جمله روستای «جنی العلباوی» شد، با دخالت توپخانه و جنگنده‌ها و بالگردهای روسی و سوری، این حمله شدید متوقف شد.
 همزمان با توقف تک که هدف آن شهرک «السعن» روی جاده راهبردی سلمیه اثریا بود، تدارک برای بازپس‌گیری مناطق از دست رفته، شروع شد.
 
 
بر این اساس، با بمباران شدید، نیروهای پیاده عملیات باز‌پس‌گیری را شروع کردند. اولین نقطه‌ای که پاکسازی شد، ایست بازرسی نابود شده ذوالفقار بود. همچنین دقایقی پس از آن روستای «جنی العلباوی» نیز با عقب‌نشینی تروریست‌های داعشی پاکسازی شد. شدت بمباران و گلوله‌باران مواضع تروریست‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای جریان پیدا کرده و دلیل عقب‌نشینی هم ناتوانی آنها در مقاومت برابر آتش شدید نیروهای متحد بود. داعش در این حمله فقط در یکی از محورها از چهار انتحاری بهره گرفت که اصولا اقدامی بی‌سابقه به شمار می‌رود. 
 
نقطه‌ای که مورد حمله عناصر گروه تروریستی داعش قرار گرفت، هر چند به دلیل اهمیت آن همواره از خطوط مستحکم ارتش سوریه و نیروهای متحد به شمار می‌رود، اما داعش هم در حمله استاد است و این را بارها نشان داده که می‌تواند از غفلت مدافعان استفاده کرده و شبیخون‌های خونینی را ترتیب دهد. در این حمله نیز بخت و اقبال یار متحدین، به ویژه نیروهای ارتش سوریه بود، چرا که اگر السعن سقوط می‌کرد، بیرون راندن داعش از آن واقعا سخت بود. 
 
 
این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که همزمان با این حمله، جبهه النصره در اقدامی کم سابقه برای کمک به داعش وارد عمل شد که همین مساله باعث جدل میان حامیان تروریست‌های جهادی و ارتش آزادی‌ها در توئیتر شد. 
این نکته نیز شایان ذکر است که در سیاست دفاع متحرک داعش، هر اتفاقی ممکن است روی دهد و همین سیاست دفاع متحرک باعث افول این گروه تروریستی در یک منطقه و ظهور مجدد آن ها در نقطه ای دیگر شود.
 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن