دیدبان
مشاور امنیت ملی اوباما:

بن رودز مشاور امنیت ملی باراک اوباما در توییتر خود نوشت:« ترامپ و پنس برای توجیه شیرین‌کاری‌های سیاسی خود در حالی که ایجاد جنگ با کره شمالی و ایران محتمل‌تر شده است، پشت نیروهای نظامی مخفی شده‌اند.»

بن رودز مشاور امنیت ملی باراک اوباما در توییتر خود نوشت:« ترامپ و پنس برای توجیه شیرین‌کاری‌های سیاسی خود در حالی که ایجاد جنگ با کره شمالی و ایران محتمل‌تر شده است، پشت نیروهای نظامی مخفی شده‌اند.»

به گزارش دیدبان، با نزدیک شدن موعد تصمیم‌گیری دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا درباره تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای و محول کردن سرنوشت برجام به کنگره آمریکا، برخی شخصیت‌های دولت سابق آمریکا هشدارهایی را در رابطه با احتمال عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در حالی که ایران به توافق پایبند است، مطرح کرده‌اند. 

«بن رودز» مشاور امنیت ملی باراک اوباما و یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا به ریاست جان کری که در دوران مذاکرات و با نزدیک شدن زمان نهایی شدن برجام متهم به ایجاد فضای رسانه‌ای به نفع ایران شده بود در توییتر خود نوشت: « ترامپ و پنس برای توجیه شیرین‌کاری‌های سیاسی خود در حالی که ایجاد جنگ با کره شمالی و ایران محتمل‌تر شده است، پشت نیروهای نظامی مخفی شده‌اند.»

photo_2017-10-09_10-51-21

وی در توییت دیگری در واکنش به گزارش هاآرتص که نوشته بود «اقدامات ترامپ علیه توافق هسته‌ای ایجاد اجماع جهانی علیه اقدامات خشونت‌آمیز ایران توسط آمریکا را سخت‌تر خواهد کرد»، نوشت: « انزوای آمریکا در میان متحدان کلیدی و حذف محدودیت‌های هسته‌ای ایران هیچ ربطی به استراتژی اعمال فشار بر ایران ندارد.»

 photo_2017-10-09_10-51-38

بن رودز به توییت یکی از کاربران پربیننده توییتر در آمریکا که اقدامات ترامپ را مورد استهزا قرار داده بود هم پاسخ داد. این کاربر آمریکایی نوشته بود: «بهترین سوال از ترامپ این است که از او بخواهیم اصلی‌ترین بند توافق هسته‌ای را تعریف کند. تا جایی که من می‌دانم هیچ روزنامه‌نگاری تاکنون این سوال را از ترامپ نپرسیده است».

بن رودز در پاسخ به وی نوشت: « اوباما در این باره بحث کرده و جزییات فنی توافق ایران را به تفصیل شرح داده است. ترامپ هیچ ایده‌ای درباره اینکه در توافق چه چیزی موجود است، ندارد و باید مورد پرسش قرار بگیرد. »

 

photo_2017-10-09_10-51-28

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»