دیدبان
وزارت دفاع روسیه:

«ابوعمر الشیشانی» در حمله جنگنده‌های روس کشته شد

«ابوعمر الشیشانی» در حمله جنگنده‌های روس کشته شد

به گزارش دیدبان به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه امروز –شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که  در حمله هوایی جنگنده‌های این کشور به مراکز گروه تروریستی داعش در شهرهای المیادین، البوکمال و دیرالزور در سوریه دست کم ۱۸۰ نفر از عناصر این گروه تروریستی جان خود را از دست دادند.

در بیانیه مذکور همچنین تصریح شده است که در این حملات «ابو عمر الشیشانی» از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش که برای دوره‌ای سمت وزارت جنگ این گروه تروریستی را نیز عهده‌دار بود، کشته شده است.

«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد، در حمله نیروی هوایی روسیه به شهر المیادین ۸۰ داعشی کشته شدند که در میان آن‌ها اجساد ۹ تروریست از منطقه قفقاز به چشم می‌خورد.

همچنین ۸۰ نفر تروریست دیگر نیز در نزدیکی شهر المیادین هدف حمله هوایی جنگنده‌های روس قرار گرفتند که در این حمله علاوه بر این عناصر تروریست ۱۸ خودروی زرهی این گروه تروریستی نیز منهدم شد.

در این حمله دو فرمانده میدانی دیگر به نام‌های «علاء‌الدین الشیشانی» و«صلاح‌الدین الشیشانی» نیز کشته شدند.

پیش‌تر آمریکا اعلام کرده بود که ابو عمر را هدف قرار داده است که گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه خبری «اعماق» این امر را رد کرد.

همچنین ۴۰ تروریست دیگر که عمدتا از تاجیکستان و عراق بودند، در البوکمال در نزدیکی مرز عراق و ۶۰ تروریست دیگر که عمدتا از کشورهای شمال آفریقا همچون مصر و تونس بودند نیز در حمله به دیرالزور از پای درآمدند.

در این حملات خسارات فراوانی نیز به این گروه تروریستی وارد آمد.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن