دیدبان
ایمن الظواهری:

هواداران القاعده آمریکا را هدف حملات خود قرار دهند

هواداران القاعده آمریکا را هدف حملات خود قرار دهند

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان؛ «ایمن الظواهری» رهبر سازمان تروریستی القاعده به انتقاد از گروه تروریستی «جبهه النصره» به دلیل کاهش ارتباط خود با القاعده و پیوستن به ائتلاف تروریستی «هیات تحریر الشام» پرداخت.

وی ضمن تاکید بر این امر که اولین گروه تایید کننده جهاد در سوریه القاعده بود تصریح کرد: باید به القاعده اعتماد داشت و از این گروه حمایت کرد. بیعت کردن یک قرارداد شرعی الزام‌آور بوده و شکستن آن حرام است. ما با بیعت‌های خود می میریم و از آن دست نمی‌کشیم.

الظواهری در این پیام صوتی 30 دقیقه‌ای که با عنوان «با شما می‌جنگیم تا زمانی که به اذن خدا فتنه‌ای باقی نماند» توسط موسسه «السحاب» وابسته به سازمان تروریستی القاعده منتشر شد.

رهبر سازمان تروریستی القاعده برخی گروه‌ها در سوریه را بدون ذکر نام  به تکرار تجربه شکست خورده اخوان المسلمین در مصر متهم کرد و افزود: برخی افراد از رویارویی با حقایق فرار می‌کنند و فکر می‌کنند که از طریق فریفتن آمریکا که فریب نمی‌خورد به پست ریاست دست پیدا می‌کنند. بهار عربی شکست خورده و رهبری ضعیف باعث از بین رفتن انرژی‌های مردمی شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که بهار عربی به شکست منتهی و پتانسیل عظیم نیروهای مردمی به دلیل رهبری ناکارآمد از بین رفت.

الظواهری با اشاره به وضعیت تونس گ«الغنوشی» در اجرای قوانین وی را متهم به نزدیک شدن به غرب کرد و افزود وی انقدر در این امر به غربی‌ها نزدیک شد که اکنون به یک سوکولار تمام عیار تبدیل شده است.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن