دیدبان
تیلرسون مدعی شد؛

پاسخگو نگه داشتن ایران تحت توافق هسته‌ای کار سختی است

پاسخگو نگه داشتن ایران تحت توافق هسته‌ای کار سختی است

 به گزارش دیدبان به نقل از پایگاه خبری فاکس‌نیوز، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با برنامه «گزارش ویژه با برت بایر» گفت: توافق هسته‌ای بین ایران و پنج قدرت جهانی، واقعا نیازمند بازبینی است.

وی گفت: «یکی از پایه‌های اصلی توافق کنونی، بندهای معروف به بندهای غروب است که بر اساس آنها محدودیت‌های کلیدی علیه برنامه هسته‌ای ایران به طور اتوماتیک در سال ۲۰۳۰ از بین خواهد رفت. متاسفانه این درست همان چیزی است که دولت‌های آمریکا در گذشته در رابطه با کره شمالی اعمال کرده بودند. آنها به راحتی وارد توافقاتی شدند که کوتاه مدت به آسانی قابل دور زدن بودند. »

تیلرسون مدعی شد: « فکر می‌کنم ارزیابی رییس‌جمهور از توافق هسته‌ای ایران این است که این یک توافق سخت نیست. این توافق برنامه‌های ایران را به اندازه کافی کند نمی‌کند و پاسخگو نگه داشتن ایران تحت توافق هسته‌ای کار سختی است.»

تیلرسون تنها چند ساعت بعد از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و درخواست او از کشورها برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

تیلرسون به فاکس نیوز گفت: «رییس‌جمهور واقعا می‌خواهد این توافق را بازبینی کند اما پذیرفته که آمریکا به حمایت نیاز دارد. ما به حمایت متحدان اروپایی و دیگر متحدانمان نیاز داریم تا به ایران توضیح دهیم که این توافق واقعا نیازمند بازبینی است.»

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن