دیدبان
شمخانی:

پنگوئن‌های قطب جنوب هم حاضر نیستند ننگ طرفداری از رژیم کودک‌کش اسرائیل را بپذیرند

پنگوئن‌های قطب جنوب هم حاضر نیستند ننگ طرفداری از رژیم کودک‌کش اسرائیل را بپذیرند

به گزارش دیدبان، امیردریابان علی شمخانی در گفت‌وگویی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر این‌که برجام قراردادی برای سرپوش گذاشتن در ساخت سلاح هسته‌ای ایران است و یکی از بدترین قراردادهای آمریکا بوده است اظهار داشت: این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس جمهورآمریکا  از توافقات بین المللی ومبانی حقوقی آن بوده  و از نگاه جامعه جهانی بی اهمیت تلقی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد؛ رییس جمهور آمریکا هنوز از فضای انتخاباتی این کشور و استفاده از حملات لفظی به رقبا برای جلب آرا خارج نشده  ولازم است مشاوران وی  به او یادآوری کنند که رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی تاثیری در تغییر اراده و رفتار کشورها ندارد.

وی با تاکید بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی برای استیفای کامل حقوق مشروع و قانونی خود و عدم تاثیر پذیری از هیاهوهای هالیوودی  افزود: هیچ یک از طرف‌های امضاء کننده برجام حق ندارند از سازوکارهای پذیرفته شده در این توافقنامه بین المللی با طرح بهانه های واهی و غیر حقوقی سرباز زنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی ۷ نوبت پس از برجام پایبندی کامل ایران به تعهداتش و ماهیت و روند صلح آمیز فعالیت های هسته‌ای کشور ما را تایید کرده است و هرگونه فضاسازی رسانه ای طرف مقابل و اتهام زنی واهی که با هدف عملیات روانی صورت می گیرد فاقد ارزش و اعتبار است.

وی گفت؛ رویکرد آمریکا در قبال برجام به معنای تمسخر مسیر مذاکره و عدم پایبندی این کشور به قواعد دیپلماسی بوده و پیامی به جز بی اعتبار سازی مجامع بین المللی به جهان منتقل نمی‌کند.

وی با تقبیح رویکرد ساده‌لوحانه و تلاش نافرجام رییس‌جمهور آمریکا که با طرح موضوعات غیر واقعی بدنبال تاثیر گذاری مخرب برجامعه ایران است افزود: مردم مسلمان،انقلابی و سلحشور ایران اسلامی با درک واقعی از تهدیدات و منافع ملی کشور در جریان انتخابات‌های متعدد اعتقاد،حمایت و علاقه خود به نظام جمهوری اسلامی ایران را درفرایندی آزاد و مشارکت جویانه در معرض نگاه جهانیان قرار داده‌اند و بهتر است رییس‌جمهور امریکا به جای این‌گونه اظهارات، فکری برای جلوگیری از نزول تصاعدی جایگاه خود نزد افکار عمومی آمریکا و جامعه جهانی نماید.

شمخانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور آمریکا مدعی نقش ایران در توسعه جنگ در یمن شده است اظهارتصریح کرد: در حالی که رژیم سعودی با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا ضمن بمباران گسترده مردم بی دفاع و فقیر یمن و بکار گیری سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای، مجموعه زیر ساختهای حیاتی این کشور را از بین برده و موجب شکل گیری فاجعه انسانی در یمن شده است ، رییس‌جمهور آمریکا برای انحراف اذهان عمومی سیاست فرار به جلو را اتخاذ کرده وبه خیال پردازیهای غیر واقعی ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک متقن و اعترافات مهم برخی عناصر دستگیر شده مرتبط با رئیس جمهور مستعفی یمن نشان دهنده همکاری گسترده آمریکا با القاعده در یمن و استفاده ابزاری این کشور از تروریسم  برای سرکوب مردم انقلابی و مظلوم یمن می‌باشد.

وی تنها گناه مردم یمن را دموکراسی‌خواهی و حق تعیین سرنوشت دانست و رفتار آمریکا و دخالت نظامی آن‌ها را سرکوب حق طبیعی مردم و نسل‌کشی توصیف کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس جمهوری آمریکا را فردی دروغگو و حامی گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه معرفی و تاکید کرد: ترامپ، اوباما را ایجاد کننده داعش می‌دانست اما طی ماه‌های اخیر وبا دستور او نظامیان این کشور بارها  نیروهای تروریست در محاصره را فراری داده  و آن ها را در پوشش‌های مختلف از مرز کشورها جابجا کرده‌اند.

وی همچنین در واکنش به سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی که هرساله در قالب نمایش‌های کودکانه ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد؛ با توجه به موج گسترده نفرت و انزجار مردم جهان از این رژیم و  شخص وی که قاتل زنان و کودکان فلسطینی است، بطور قطع پنگوئن‌های قطب جنوب هم حاضر نخواهند شد ننگ طرفداری از این رژیم کودک‌کش را بپذیرند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن