دیدبان

پاکستان خواستار مذاکره آمریکا با طالبان شد

پاکستان خواستار مذاکره آمریکا با طالبان شد

به گزارش دیدبان به نقل از رادیو پاکستان، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان، با ناکارآمد خواند حکمت عملی آمریکا در منطقه اعلام کرد: «آمریکا باید برای گسترش امنیت و ثبات در منطقه با طالبان وارد مذاکره شود».

وی با اشاره به استراتژی جدید دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره افغانستان تصریح کرد: «استفاده از ابزار نظامی برای حل بحران امنیتی افغانستان یک سیاست ناکارآمد بوده و آمریکا باید برای بهبود وضعیت افغانستان با طالبان وارد مذاکره شود».

آصف که با خبرنگار «وال استریت ژورنال» مصاحبه می‌کرد، افزود: «اگر آمریکا با کشورهای منطقه که در این گروه‌های شبه نظامی افراطی نفوذ دارند همکاری کند، می‌تواند با طالبان وارد مذاکرات به منظور گسترش امنیت و ثبات در منطقه شود».

وی تاکید کرد که در مجمع عمومی سازمان ملل و در دیدار و گفت‌وگو با سران دیگر کشورها تاکید خواهد کرد که برای بهبود وضعیت امنیتی منطقه استفاده از زور سیاستی شکست خورده بود و هیچ نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: «باید علاوه بر پاکستان، آمریکا، چین و افغانستان و دیگر کشورهایی که در طالبان نفوذ دارند نیز در مذاکرات حضور یابند.»

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»