دیدبان

کشف محموله سلاح ارسال شده برای تروریست‌ها

کشف محموله سلاح ارسال شده برای تروریست‌ها

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان، صحرای سوریه محل گذر امن سلاح، مهمات، تجهیزات رادیویی، دارویی است. تروریست‌های حاضر در غوطه شرقی، قلمون شرقی و حتی قلمون غربی که خیلی بعد مسافت دارد. اینکه باوجود حضور گسترده نیروهای ارتش سوریه و سایر نیروهای متحد در منطقه چگونه این تسلیحات جابجا می‌شوند،‌ خود نکته‌ای است که باید به آن پرداخت دریکی از محورها، یک محموله سنگین مهمات که گفته می‌شود برای تروریست‌های حاضر در قلمون غربی توسط نیروهای امنیتی کشف و ضبط شده است.

محل دقیق این کشف اعلام نشده، ولی گفتن سه نکته در مورد ارسال این محموله سنگین وجود دارد که جالب توجه است:

۱) تروریست‌های النصره در قلمون غربی (منطقه عرسال) به دلیل چند روز نبرد ادامه‌دار و سنگین دچار کمبود مهمات شده‌اند که این نکته عجیبی نیست چرا که مهمات به هر میزان هم که ذخیره شده باشد، باز به سرعت مصرف می‌شود. از خلال این می‌شود فهمید که تروریست‌ها باوجود شکست ۹۵درصدی در منطقه، گزینه ادامه جنگ را انتخاب کرده‌اند و دیگر نباید امیدی به گفت‌وگو و مذاکره با آنها داشت.

۲) این محموله بدون شک با هدایت یک اتاق عملیات و یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی منطقه‌ای و شاید هم بین‌المللی ارسال شده است. سازمان اطلاعات اردن تخصص ویژه‌ای در پاک کردن مسیر برای ارسال تسلیحات و سایر کمک‌ها به گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف سوریه از مبدا این کشور دارد. با این احتمال باید گفت که طرف‌های خارجی در درگیری‌ها دخیل هستند.
۳) با توجه به شکست جبهه النصره (القاعده) در جرود فلیطه و جرود عرسال و از دست دادن گسترده زمین، باید پرسید که این میزان سلاح و مهمات برای چه بوده است؟ تروریست‌ها به سمت داعش خواهند رفت و سازمان‌های اطلاعاتی منطقه‌ای و بین‌المللی در واقع این محموله را برای داعش ارسال کرده‌اند تا تلفات بیشتری از مقاومت مناطق مرزی بگیرند که فرماندهی مقاومت باید در این مورد هوشیار باشد.

با این اوصاف، با توجه به طولانی بودن مسیر ارسال سلاح باید به اهمیت رسیدن کمک به تروریست‌ها پی برد. ارسال این سلاح‌ها پیام‌های مختلفی دارد که پرداختن به آنها در این مقوله نمی‌گنجد. انگیزه‌ها و اهداف طرف ارسال کننده خیلی مهم است.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن