دیدبان

تحلیلی کوتاه بر عملیات مقاومت در جرود عرسال

تحلیلی کوتاه بر عملیات مقاومت در جرود عرسال

به گزارش گروه رصد تروریسم دیدبان، نیروهای مقاومت اسلامی در ادامه عملیات خود در جرود عرسال، محور اصلی حملات خود را سهل الرهوه قرار داده و در حال پیشروی به موقیعت ضهره الهوه هستند. بر اساس این گزارش، با هدف قرار گرفتن اتاق عملیات تروریست‌های جبهه النصره در این منطقه، انتظار می‌رود طی ساعت‌های آینده خطوط دفاعی تروریست‌ها به صورت کامل به هم بریزد. عملیات با پشتیبانی دقیق نیروی هوایی و بالگردهای ارتش سوریه و همچنین واحدهای توپخانه‌ای ارتش لبنان در حال انجام شدن است.

در این میان گفته می‌شود با حمله از چند محور، تروریست‌های جبهه النصره (القاعده) راه فراری ندارند و البته به دلیل رد کردن پیشنهاد تخلیه منطقه، راهی جز جنگ در پیش‌رو ندارند. به گفته منابع مطلع میدانی، با توجه به رصد دقیق و چند ماهه منطقه که در طول هفته‌های گذشته تشدید شده بود، عملیات بر اساس پیش‌بینی‌های فرماندهی در حال پیش رفتن است و بر خلاف شایعات بخش رسانه‌ای تروریست‌ها، تلفات نیروهای مقاومت اصلا قابل توجه نیست.
دراین میان تروریست‌های داعش در منطقه که نوع و گستره عملیاتی نیروهای مقاومت، حجم آتش، دقت‌نظر و تاکتیک میدان رزم را دیده‌اند، ماست‌ها را کیسه کرده و منتظر نتیجه نهایی هستند. نباید روی این مساله شک داشت که تروریست‌های داعشی با کمال میل تخلیه منطقه را بدون هیچ پیش‌شرطی، جز به عاریت بردن جانشان رد کنند. چرا که اگر بمانند کشته می‌شوند و در صورت رفتن به سمت دیرالزور هم چند صباحی بیشتر زنده نخواهند ماند و دیریا زود کشته می‌شوند.

تروریست‌های حاضر در این منطقه جنایت‌های بی‌شماری را علیه مقاومت، ارتش لبنان و سوریه و مردم بی‌گناه منطقه داشته‌اند، جنایت‌هایی که از بمب‌گذاری در ضاحیه بیروت گرفته تا مناطق و روستاهای دیگر را در کارنامه سیاه خود دارند. این تروریست‌ها باید مکافات عمل خود را ببینند، هر چند در این میان مقاومت چند شهید هم بدهد، اما فردی مانند ابومالک التلی که جانشین بالقوه‌ای در فرماندهی القاعده است و مدیریت جنایت‌ها را بر عهده داشته، باید تقاص پس دهد. تروریست‌های حاضر در منطقه، فراری‌های عملیات مقاومت در القصیر هستند که به پاره‌ای دلایل هنوز نفس می‌کشند.

همچنین منطقه مرزی لبنان و سوریه اولین نقطه‌ای بود که مقاومت اسلامی وارد عمل شد. عملیات بزرگ پاک‌سازی و آزادسازی القصیر و بیشتر شهرهای قلمون غربی باعث شد تا ۲۰درصد جنگ سوریه به پایان برسد و عملا تهدیدی که متوجه دمشق و شهر حمص بود برداشته شود. با به نتیجه رسیدن عملیات اخیر، تهدیدهای امنیتی برای همیشه از سر مردم لبنان برداشته خواهد شد، هزاران نفر از نیروهای رزمی مقاومت و ارتش سوریه آزاد شده و به لحاظ امنیتی، نیروهای درگیر با فراغ بال بیشتری در مناطق دیگر عمل خواهند کرد.
نیروهای مقاومت اسلامی در ادامه پیشروی‌های سریع خود در جرود عرسال، با پاکسازی کامل دومنطقه سهل الرهوه و ضهر الهوه، اتاق عملیات جبهه النصره در این مناطق را تصرف کرد. همچنین خبر می‌رسد که نیروهای مقاومت اسلامی در محور دیگر عملیاتی خود، وادی دقیق و وادی زعرور را پاکسازی کردند.

 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن