دیدبان

احمد الاسیر به زودی محاکمه می‌شود

احمد الاسیر به زودی محاکمه می‌شود

به گزارش دیدبان به نقل از المیادین، یک منبع آگاه اعلام کرد: جلسه محاکمه «احمد الاسیر» شیخ تکفیری وابسته به عربستان سعودی و از سردمداران ناآرامی‌های شرق «صیدا» واقع در جنوب لبنان که به حمایت از تروریست‌های حاضر از سوریه نیز می‌پرداخت در پایان ماه جاری میلادی در دادگاه نظامی لبنان دایر می‌شود.

الاسیر متهم به رهبری گروه‌های تروریستی مسلح در لبنان در سال ۲۰۱۳ میلادی که اقدام به مقابله نظامی علیه ارتش و مردم لبنان کردند، است. حمل غیر قانونی سلاح و حمله به مراکز ارتش لبنان نیز از جمله اتهام‌هایی است که احمد الاسیر با آن مواجه است.

پیش‌تر جلسه محاکمه وی برای ارائه دفاعیات موکلانش به تاخیر افتاده بود.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که با توجه به اتهام‌هایی که متوجه احمد الاسیر است، به نظر می‌رسد حبس ابد کمترین حکمی باشد که علیه وی صادر شود.

پیش‌تر قاضی «دانی زعنی» نماینده دولت لبنان در دادگاه نظامی این کشور اعلام کرده بود که احتمال می‌رود احمد الاسیر، روحانی تندرو یکی از مساجد شهر «صیدا» با حکم اعدام مواجه شود.

نیروهای امنیتی لبنان در تاریخ ۱۶ آگوست احمد الاسیر را با لباس مبدل و هنگام فرار از کشور، در فرودگاه بین‌المللی بیروت دستگیر کردند.

احمد الاسیر یک مبلغ تکفیری است که در سال ۲۰۱۱ میلادی با آغاز بحران در سوریه به دلیل حمایت همه‌جانبه از گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه، شهرتی را برای خود در رسانه‌ها کسب کرده بود.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن