دیدبان
دیده‌بان حقوق بشر:

بمباران یمن به وسیله ائتلاف سعودی جنایت جنگی است

بمباران یمن به وسیله ائتلاف سعودی جنایت جنگی است

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، دیده‌بان حقوق بشر، امروز- سه‌شنبه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان عملیات هواپیماهای ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی در یمن، طی دو ماه اخیر، چهار خانه مسکونی و یک فروشگاه مواد غذایی را بمباران کرده و در نتیجه آن، ٣٩ غیرنظامی ازجمله ٢٦ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر با متهم کردن نیروهای ائتلاف به نادیده گرفتن ایمنی غیرنظامیان در جریان جنگ، تأکید کرد که این حملات مصداق جنایات جنگی است.

«سارا لی ویتسون» مدیر خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد: «ائتلاف سعودی بارها وعده داده است که عملیات هوایی خود را در چارچوب قوانین جنگ اجرا کند اما به نظر می‌رسد این وعده‌ها هیچ کمکی در حفاظت از جان کودکان یمنی در برابر حملات غیر‌قانونی نکرده است.»

وی در ادامه از سازمان ملل خواست بار دیگر فوار نام ائتلاف سعودی را به فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه اضافه کند.

نهادهای مدافع حقوق بشر می‌گویند جنگ یمن تاکنون بیش از ١٠ هزار کشته برجای گذاشته و بیش از سه میلیون نفر را آواره کرده و خسارات فراوانی به زیرساخت‌های اقتصادی این کشور فقیر وارد آورده است.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»