دیدبان
فیصل المقداد در مصاحبه با المیادین:

نبرد دیرالزور نقطه عطف در نابودی تروریسم است

نبرد دیرالزور نقطه عطف در نابودی تروریسم است

به گزارش دیدبان به نقل از المیادین، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه شکست محاصره دیرالزور را یک پیروزی استراتژیک  و نقطه عطفی در نابودی تروریسم در سوریه خواند.

وی دیرالزور را نقطه اتصال میان سوریه و عراق قلمداد کرد وافزود: «هیچ مانعی نمی‌تواند سد راه نیروهای ارتش سوریه برای رسیدن به مناطق مورد نظرشان شود.»

المقداد در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حزب‌الله لبنان، ایران و روسیه به دلیل حمایت از سوریه برای مبارزه با تروریسم در سوریه قدردانی کرده و افزود که من به برادران خود در حزب‌الله افتخار می‌کنم.

وی اضافه کرد: «گروه تروریستی داعش با کمک آمریکا به دیرالزور رسید. آمریکا مواضع ارتش سوریه در ارتفاعات «الثرده» را بمباران کرد و عناصر داعش با یک حمله سنگین این منطقه را به کنترل خود درآوردند.»

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: «تمامی سرزمین سوریه مقدس بوده و یکپارچه باقی می‌ماند.»

وی با بیان اینکه هر روز توطئه‌های علیه سوریه آشکارتر می‌شود تصریح کرد: «آنچه در حال روی دادن است پیروزی بزرگ ارتش سوریه و نزدیک شدن به پیروزی نهایی است. من معتقدم نبرد دیرالزور آخرین نبرد بزرگ بوده و دیگر مسائل جزئی هستند. سوریه به پیروزی نهایی دست می‌یابد و کسانی که در فکر ساقط کردن دولت بودند باید از این‌جا بروند.»

فیصل المقداد خاطرنشان کرد: «عربستان سعودی میلیاردها هزینه برای حمایت از تروریست‌ها در سوری کرد. متهم کردن قطر توسط عربستان به حمایت از تروریسم صحیح نیست چرا که ریاض در صدر حامیان تروریسم قرار دارد.»

وی تاکید کرد: «آمریکا دشمن سوریه است و اگر این کشور می‌خواهد با تروریسم مبارزه کند باید با ارتش سوریه هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. آمریکا در حال ویران کردن زیر‌ساخت‌های سوریه و خدمت به عناصر تروریست است و سوریه حضور هیچ بیگانه‌ای در خاک خود را نخواهد پذیرفت.»

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: «آمریکا باید خاک سوریه را ترک کند و در غیر این صورت با نیروهای آمریکایی همچون متجاوزین برخورد خواهد شد.»

فیصل المقداد با اشاره به حمله اسرائیل به اطراف حماه با هشدار به اسرائیل درباره تکرار این گونه حملات عنوان کرد که رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی بابت این حملات پرداخت خواهد کرد. تجاوز مکرر اسرائیل به سوریه و همچنین حمایت این رژیم از گروه‌های تروریستی نشان‌دهنده عدم راستی اظهارات مجامع بین‌المللی و آمریکا در مبارزه با تروریسم است. این تروریسم به زودی علیه خود این کشورها دست به اقدام خواهند زد.

این دیپلمات سوری آمریکا، عربستان سعودی، ترکیه و دیگر کشورهای غربی را مسئول خون‌هایی دانست که در سوریه ریخته شده است.

وی در پایان اضافه کرد که فقط مردم سوریه هستند که حق انتخاب رهبران خود را دارند و سخنان غربی‌ها در این زمینه برای ما ارزشی ندارد. درست در مقطعی که ارتش سوریه در زمین در حال کسب موفقیت علیه گروه‌های تروریستی است، غربی‌ها سوریه را متهم به اظهارات دروغ و بی‌اساس می‌کنند.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن