دیدبان

کره‌شمالی به آمریکا هشدار داد

کره‌شمالی به آمریکا هشدار داد

به گزارش دیدبان، واشنگتن، پس از شـشمین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ، با ارائه طرحی، به دنبال اعمال تحریم‌های تازه علیه کره‌شمالی، در شورای امنیت سازمان ملل است. دیپلمات‌ها در سازمان ملل گفته‌اند تحریم‌های پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت، شدیدترین تحریم‌هایی‌ است که علیه کره‌شمالی در نظر گرفته شده‌است.

در واکنش به گزارش‌ها، صبح امروز- دوشنبه-، وزارت خارجه کره‌شمالی گفت که این کشور دست به اقداماتی خواهد زد تا آمریکا «تاوان دهد».

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، بیانیه‌ای از این وزارت‌خانه منتشر کرده که در آن گفته شده «اقدامات فوری که جمهوری دمکراتیک خلق کره در پی خواهد گرفت، آمریکا را دچار شدیدترین عذاب و درد در تمام طول تاریخ آن کشور می‌کند.»

وزارت خارجه کره‌شمالی با بیان این‌که قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده «غیرقانونی» است، افزود که «مجموعه‌ای از واکنش‌ها» را در صورت تصویب نشان خواهد داد که «شدیدتر از هر زمان دیگری» است.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی همچنین مدعی شده که آن کشور «یک ابـر بمب بسیار قوی هیدروژنی ساخته تا سطح توانایی برای واکنش نشان دادن به هرگونه اقدام خصمانه و تهدید اتمی از طرف آمریکا را بالا برده و جلوی وقوع یک جنگ هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و منطقه را بگیرد.»

طبق این گزارش، آمریکا قصد دارد با تحریم‌های تازه از جمله تحریم‌های نفتی، جلوی صادرات پارچه و استخدام کارگران و نیروی کار کره شمالی در خارج از آن کشور را بگیرد، دارایی‌های مربوط به «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی را مسدود کرده و مانع از سفرهای خارجی او شود.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»