دیدبان

آمریکا سوچی را به خاطر مسلمانان روهینگیا سرزنش نمی‌کند

آمریکا سوچی را به خاطر مسلمانان روهینگیا سرزنش نمی‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از اسکای‌نیوز، «پاتریک مورفی» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا، روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران، اعلام کرد که کشورش دولت «آنگ‌سانگ‌ سوچی» مشاور ارشد دولت میانمار را به دلیل اعمال خشونت‌ها علیه اقلیت روهینگیا سرزنش نمی‌کند ولی از او می‌خواهد با واشنگتن برای حل این بحران همکاری کند.

مورفی گفت: «ما به محکوم کردن انواع حملات؛ حملات علیه نیروهای امنیتی و علیه غیرنظامیان، و نیز حملاتی که غیرنظامیانی صورت می‌دهند، ادامه می‌دهیم.»

وی افزود، در صورتی‌که چنین حملاتی واکنش دولت را به‌دنبال داشته باشد پس بایستی آن «در چارچوب احترام به قانون و حقوق بشر» انجام شود.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «ما توقف خشونت‌ها و تنش‌هایی، که خشونت‌زا هستند را خواستار هستیم.»

وی خاطرنشان کرد، واشنگتن برای حل بحران انسانی در میانمار، با حکومت غیرنظامی و نیز با ارتش این کشور آسیایی مذاکره می‌کند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا درخصوص این مسئله که آیا واشنگتن میانمار را به خاطر سرکوب مسلمانان روهینگیا تحت فشار و یا تحت تحریم‌هایی قرار خواهد داد یا خیر، اظهار نظر نکرد.

این موضع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که کشتار مسلمانان روهینگیایی توسط گروه‌های بودایی تندرو و ارتش خاتمه نیافته است و از سازمان ملل گرفته تا پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان و کشورهای اسلامی کشتار این اقلیت را در این کشور عمدتا بودایی را محکوم کرده و فشارها بر آنگ‌سانگ‌ سوچی، برنده میانماری جایزه صلح نوبل را افزایش داده‌اند.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»