دیدبان

رای دادگاه تجدیدنظر آمریکا به کاهش محدودیت فرمان مهاجرتی ترامپ

رای دادگاه تجدیدنظر آمریکا به کاهش محدودیت فرمان مهاجرتی ترامپ

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، یک دادگاه تجدیدنظر آمریکا، روز پنجشنبه تلاش دولت «دونالد ترامپ» برای جلوگیری موقت از ورود پناهجویان به آمریکا را رد کرد .

این دادگاه اعلام کرده است کسانی که رابطه‌ای با آژانس اسکان مجدد در خاک دارند باید از این فرمان اجرایی که مانع ورود پناهجویان می‌شود معاف شوند .

هیات داوری دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده همچنین حکم داده کسانی که پدربزرگ یا مادربزرگ‌،‌خاله ،عمه ، دایی ، عمو و یا برادرزاده و یا خواهرزاده یکی از ساکنین قانونی آمریکا هستند باید از فرمان مهاجرتی ترامپ که سفر شهروندان ۶ کشور عمدتا مسلمان را محدود می کند مستثنی شوند

دادگاه می‌گوید دولت به طور قانع کننده توضیح نمی‌دهد که چرا باید ممنوعیت مسافرت علیه بستگان نزدیک مردم شش کشور ایران، سوریه ، سومالی، سودان ، لیبی و یمن یا پناهندگان با تضمین سازمان‌های اسکان مجدد اعمال شود.

پیش‌ از این دولت آمریکا مقرر کرده بود فقط آن‌دسته از شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی و سودان می‌توانند درخواست روادید آمریکا بکنند، که خویشاوند نزدیک در آمریکا داشته باشند. این افراد صرفا شامل پدر و مادر، همسر، فرزند، همسر فرزندان، خواهر یا برادر و نامزد بود.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»