دیدبان
آمانو:

کره‌شمالی یک تهدید جهانی است

کره‌شمالی یک تهدید جهانی است

به گزارش دیدبان به نقل از سی‌ان‌ان، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به آزمایش هسته‌ای اخیر کره‌شمالی که در قالب آن یک بمب هیدروژنی با موفقیت آزمایش شد، این کشور را یک تهدید جهانی قلمداد کرد.

وی در مصاحبه با این شبکه خبری این آزمایش کره‌شمالی را بُعد جدیدی از تهدید‌های این کشور خواند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم تهدید کره‌شمالی در حال حاضر جهانی است، پیش از این همه فکر می‌کردند که تهدید کره‌شمالی فقط یک تهدید منطقه‌ای است ولی در حال حاضر دیگر این‌گونه نیست.»

آمانو تاکید کرد که کره‌شمالی با ترکیب بمب هسته‌ای و موشک تبدیل به یک تهدید جهانی شده‌ است.

وی اعلام کرد: «این آزمایش کره‌شمالی باعث به وجود آمدن یک زمین‌لرزه بزرگ شد که توسط نهادهای مربوطه بین‌المللی به ثبت رسید.»

معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که ما درباره ششمین آزمایش هسته‌ای این کشور صحبت‌ می‌کنیم که بزرگ‌ترین آزمایش به ثبت رسیده کره‌شمالی است، این امر به وضوح نشان می‌دهد که برنامه توسعه تسلیحات اتمی کره‌شمالی به یک سطح کاملا متفاوت رسیده است.

آمانو ادامه داد: «ما ظرفیت تعیین این که آیا این یک بمب هیدروژنی بوده یا خیر را  نداریم. برخی تحلیل‌ها توسط سازمان‌های مختلف انجام شده است اما پی بردن به این مساله  کمی دشوار است.»

وی افزود که با توجه به تجرییات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی باید اذعان کرد که این کشور معمولا هر آن‌چه می‌گوید را عملی می‌کند.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»