دیدبان

آمریکا کنترل ۳ مرکز دیپلماتیک روسیه را در دست گرفت

آمریکا کنترل ۳ مرکز دیپلماتیک روسیه را در دست گرفت

به گزارش دیدبان به نقل از روسیا‌الیوم، مقام‌های آمریکایی کنترل سه مرکز دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را در دست گرفتند. این اقدام پس از دستور به تعطیلی و ترک این اماکن صورت گرفته است.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا تا بعد از ظهر دوم سپتامبر (به‌ وقت محلی) فرصت داده بود تا کنسولگری روسیه در سان‌فرانسیسکو و ساختمان دیپلماتیک این کشور در شهر واشنگتن و نیویورک تعطیل شوند.

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، روز گذشته اعلام کرده بود، ماموران پلیس فدرال آمریکا قصد دارند پس از تعطیلی کنسولگری سان‌فرانسیسکو، از این مکان دیپلماتیک بازرسی کنند.

اما دو کشور در مورد تعطیلی یکی از این مراکز، که یک مرکز تجاری در واشنگتن است، پس از پایان مهلت اعلام‌شده، روایت‌های مختلفی ارائه کرده‌اند.

مسکو اظهار داشته که مقام‌های آمریکایی «تهدید به شکستن در ورودی» کرده‌اند و پلیس فدرال آمریکا «اقدام به پاکسازی محوطه» کرده‌است.

در مقابل وزارت خارجه آمریکا این اظهارات و اتهام‌ها را رد کرده و گفته در هر سه مرکز، مقام‌های آمریکایی همراه کارمندان روسیه، مشترکا، اقدام به قدم‌زدن در محل کرده‌اند «تا از تـرک پرسنل از ساختمان‌ها اطمینان حاصل شود».

دستور به تعطیلی و ترک این مراکز، در واکنش به اقدام روسیه به کاهش دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور صورت گرفته است. مسکو درخواست برای کاهش دیپلمات‌ها را در واکنش به تحریم‌های جدید کنگره آمریکا مطرح کرد.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»