دیدبان

۲۶۰۰ خانه مسلمانان روهینگیا به آتش کشیده شد

۲۶۰۰ خانه مسلمانان روهینگیا به آتش کشیده شد

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، دولت میانمار امروز –شنبه- اعلام کرد بیش از دو هزار ۶۰۰ باب منزل مسکونی متعلق به مسلمانان روهینگیا در شمال غرب این کشور به آتش کشیده شده است.

کمیساریای عالی آواراگان سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد حدود ۵۸ هزار و ۶۰۰ نفر از مسلمانان روهینگیا نیز برای نجات جان خود به بنگلادش پناهنده شده‌اند.

دولت میانمار اعلام کرده است گروهی به نام «ارتش نجات‌بخش روهینگیای آراکان» مسئول به آتش کشیده شدن این منازل بوده است و همین گروه هفته گذشته به پاسگاه‌های پلیس و ارتش در میانمار حمله کرده بود.

مسلمانان روهینگیا که با ترک خانه و کاشانه خود به سوی بنگلادش پناهنده شده اند اعلام کردند نیروهای دولتی با حمله مناطق تحت سکونت آن‌ها و به آتش کشیدن منازلشان قصد دارند مسلمانان را مجبور به کوچ اجباری کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرده است نیروهای امنیتی میانمار عمدا خانه‌های روهینگیایی ها را به آتش می کشیدند.

«فیل رابرتسون» معاون بخش آسیا در سازمان دیده‌بان حقوق‌ بشر نیز اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان‌دهنده تخریب یک روستای مسلمان‌نشین به صورت کامل است.

وی تاکید کرد این مساله نگرانی‌های زیادی دربارره میزان ویرانی در ایالت راخین در شمال میانمار و تصور اینکه اتفاقات موجود بسیار بدتر از آن چیزی که گمان می رفت باشد را به وجود می‌آورد.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»