دیدبان

شهروندان کرکوک همه‌پرسی استقلال کردستان را تحریم کردند

شهروندان کرکوک همه‌پرسی استقلال کردستان را تحریم کردند

به گزارش دیدبان به نقل از القدس العربی، نمایندگان شهروندان عرب و ترکمن استان کرکوک عراق شرکت در همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را تحریم کردند.

نمایندگان عرب و ترکمن این استان تاکید کردند که استان کرکوک از استان‌های کُرد عراق به شمار نمی‌رود و از این رو در این همه‌پرسی شرکت‌ نخواهند کرد.

نمایندگان عرب و ترکمن استان کرکوک از دولت مرکزی عراق خواستند تا در مقابل فشارهای موجود در کرکوک از خود عکس‌العمل نشان‌ دهد.

«محمد تمیم» یکی از نمایندگان استان کرکوک در یک نشست خبری اعلام کرد: اعراب در مناطق مورد مناقشه در استان کرکوک، دشت نینوا، دیالی و ... به دلیل مخالفت با شرکت در همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان از عراق تحت فشار هستند و با نزدیک شدن به زمان برگزاری همه‌پرسی، فشارهای سرویس‌های امنیتی کردی نیز تشدید شده است.

وی تصریح کرد: «عرب‌های کرکوک این همه‌پرسی را تحریم می‌کنند و دولت مرکزی نیز باید اقدامی برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی در کرکوک انجام دهد.»

محمد تمیم تاکید کرد که «نجم الدین کریم» استاندار کرکوک، از شورای استانداری کرکوک خواسته است در جلسه روز سه‌شنبه آینده، به طرح پیوستن این استان به همه‌پرسی استقلال رای دهد.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»