دیدبان

پیشروی‌های جدید ارتش لبنان در عملیات فجرالجرود

پیشروی‌های جدید ارتش لبنان در عملیات فجرالجرود

به گزارش دیدبان به نقل از المنار، منابع خبری اعلام کردند که نیروهای ارتش لبنان از صبح امروز –یک‌شنبه- در ادامه عملیات «فجر الجرود» با آتش سنگین توپخانه مواضع گروه تروریستی داعش در جرود راس بعلبک و القاع را مورد حمله قرار دادند.

نیروهای زمینی ارتش لبنان نیز با حمایت آتش توپخانه توانستند ضمن پیشروی گسترده استحاکامات گروه تروریستی داعش در این مناطق را در هم بشکنند.

در همین راستا نیروهای ارتش لبنان در روز نخست عملیات بیش از ۳۰ کیلومتر مربع از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مربع تحت اشغال داعش را آزاد کردند.

ارتش لبنان که از دو محور شرقی وجنوبی این عملیات را آغاز کرده‌ است، موفق به آزادسازی برخی مناطق استراتژیک و راهبردی از جمله منطقه «طلعه العدم» و ارتفاعات ۱۵۶۴ شدند.

ارتش لبنان اعلام کرد ۱۱ مرکز مهم گروه تروریستی داعش اعم از خطوط امدادی و لجستیکی و همچنین مواضع مهم این گروه تروریستی منهدم شده است. در این عملیات همچنین ۲۰ تروریست داعشی کشته و ۱۰ سرباز ارتش لبنان نیز زخمی شدند.

همچنین ارتش لبنان در تازه ترین پیشروی خود موفق شد ارتفاعات «ضلیل ام الجماعه» واقع در شمال شرق ارتفاعات آزاد شده «ضهور الخنزیر» در راس بعلبک را به کنترل خود درآورد.

 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن