دیدبان

العبادی رسما آغاز عملیات آزادسازی تلعفر را اعلام کرد

العبادی رسما آغاز عملیات آزادسازی تلعفر را اعلام کرد

به گزارش دیدبان به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن اعلام این خبر نظامیان داعش را تهدید کرده که «یا تسلیم شوند یا بمیرند».

پس از بازپس‌گیری موصل که پایتخت داعش در عراق نامیده می‌شد، تلعفر در ۵۵ کیلومتری غرب این شهر، یکی از آخرین مناطقی است که داعش همچنان کنترل آن را دست دارد.

تلعفر که یک شهر اغلب شیعه‌نشین است از سه سال پیش در کنترل داعش بوده است. این شهر دقیقا بر سر راه مواصلاتی میان موصل و سوریه واقع شده است و برای برقراری ارتباط و پشتیبانی نیروهای داعش که در سوریه مستقرند، اهمیت استراتژیک دارد.

پیش از آغاز عملیات زمینی، جنگنده‌های ارتش عراق در چند روز گذشته بارها مواضع داعش در این شهر را هدف قرار داده بودند و صبح امروز -یکشنبه- حیدر العبادی که لباس یک دست سیاه فرماندهی نظامی برتن کرده بود، در حالی که روبه‌روی پرچم کشورش ایستاده بود، در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، رسما آغاز «عملیات آزادسازی تلعفر» را اعلام کرد.

ساعتی پیش از سخنرانی العبادی، هواپیماهای ارتش عراق با ریختن اطلاعیه بر فراز تلعفر به ساکنان این شهر اطلاع دادند که خود را برای ورود ارتش آماده کنند.

در این اطلاعیه آمده: «نبرد قریب الوقوع است و آزادی در راه، انشالله.»

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن