دیدبان

موشک بالستیک قاره پیمای کره‌شمالی با کلاهک هسته‌ای، خط قرمز است

موشک بالستیک قاره پیمای کره‌شمالی با کلاهک هسته‌ای، خط قرمز است

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز –پنج‌شنبه- اعلام کرد اگر کره‌شمالی موفق به نصب کلاهک هسته‌ای روی موشک بالستیک قاره‌پیما شود، عبور از خطوط قرمز به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرده است پیش از اقدام به هرگونه عملیات نظامی علیه کره‌شمالی، هماهنگی‌های لازم با سئول انجام خواهد شد.

پیشرفت سریع کره شمالی در توسعه سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌هایی که قادر به رسیدن به اراضی ایالات متحده باعث افزایش تنش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ شده است.

پیشتر کره شمالی تهدید کرده بود که جزیره گوام را هدف موشک‌های خود قرار خواهد داد که در مقابل ترامپ اعلام کرده بود در صورت بروز چنین حمله‌ای، آمریکا پاسخ کره‌شمالی را با آتش و خون خواهد داد.

مون جائه این در یک کنفرانس خبری تصریح کرد اگر کره‌شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر را آزمایش کند و روی آن نیز کلاهک هسته‌ای قرار دهد، باعث عبور از تمامی خطوط قرمز خواهد شد.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی پیش از این نیز بدون اشاره به خطوط قرمز بارها از کره‌شمالی خواسته بود از این خطوط عبور نکند.

وی مجددا تاکید کرد که آمریکا قول داده است هرگونه اقدام نظامی در شبه جزیره کره را با سئول هماهنگ کرده و هیچ عملیاتی را بدون موافقت کره‌جنوبی انجام ندهد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود برای متوقف کردن حرکت رو به جلوی کره‌شمالی در توسعه موشک‌های بالستیک و برنامه هسته‌ای خود درصورت نیاز از اقدام نظامی بهره خواهد گرفت ولی واشنگتن ترجیح می‌دهد از راه دیپلماتیک این مساله را حل کند.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»