دیدبان
منابع آمریکایی:

کره‌شمالی در حال دستیابی به فناوری داخلی ساخت موتور موشک است

کره‌شمالی در حال دستیابی به فناوری داخلی ساخت موتور موشک است

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، برخی مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی اعلام کردند که کره‌شمالی در حال دستیابی به فناوری ساخت موتور موشک به صورت کاملا بومی و بدون نیاز به واردات است.

موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در لندن با اعلام این خبر تاکید کرد که موتور موشک‌های هسته‌ای کره شمالی در حال توسعه هستند و توانایی رساندن موشک به خاک آمریکا را دارند.

این ارزیابی‌ها اعلام می‌کند که کره‌شمالی پیش از این توانسته است این موتورها را از طریق‌ بازارهای سیاه یا کارخانه‌های ساخت موتور موشک در اکراین و روسیه به دست آورد.

این مقام‌های اطلاعاتی تاکید کردند که اطلاعات ما نشان می‌دهد کره‌شمالی برای ساخت موتورهای موشک نیاز به واردات ندارد و این کشور قادر به ساخت موتور موشک به صورت بومی است.

اکراین گمانه‌زنی‌های مطرح شده در رابطه با این امر که تکنولوژی ساخت موتور موشک از طریق این کشور در اختیار کره‌شمالی قرار گرفته است را رد کرد.

شرکت اکراینی «یوژماش» نیز در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها اعلام کرد که از سال ۱۹۹۱ میلادی و پس از فروپاشی شوروی هیچ موشک بالستیک نظامی تولید نکرده است.

«هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه و در پاسخ به پرسشی در خصوص دستیابی کره‌شمالی به فناوری ساخت موتور موشک از طریق اکراین اعلام کرد که واشنگتن از تلاش‌های کی‌یف برای توقف گسترش تسلیحات قدردانی می‌کند.

وی ادامه داد که اوکراین به پیمان عدم اشاعه تسلیحات پایبند بوده است و این مساله مربوط به کره‌شمالی می شود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»