دیدبان
فرماندار آلاسکا خواستار شد؛

تدابیر دفاعی بیشتر در برابر کره‌شمالی اتخاذ شود

تدابیر دفاعی بیشتر در برابر کره‌شمالی اتخاذ شود

به گزارش دیدبان به نقل از آسوشیتدپرس، «بیل واکر» فرماندار آلاسکا اعلام کرد که فکر نمی‌کنم تا پیش از سال ۲۰۲۰ میلادی کره‌شمالی توانایی دستیابی به کلاهک هسته‌ای و موشکی‌ که با آن بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، داشته باشد ولی باید با توجه به شایعات اخیر، اظهارات «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و همچنین بیانیه‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا توان دفاعی و حضور نظامی دولت در آلاسکا گسترش پیدا کند.

واکر در روزهای گذشته و در مصاحبه با پولیتیکو ضمن اظهار نگرانی از تهدیدهای کره‌شمالی اعلام کرده بود که موشک‌های این کشور قابلیت رسیدن به منطقه آلاسکار را دارد و هیچ کاسه‌ای نیز زیر نیم کاسه نیست.

وی تاکید کرد که ما کمی دیر به فکر افتادیم و از همین رو بیشتر انتظار داشته و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که به خوبی از ما محافظت می‌شود.

سناتور «لیزا مورکوفسکی» نیز اعلام کرده بود که دولت در حال طراحی و ساخت یک رادار مخفی با برد بلند برای سامانه دفاع موشکی برای اتفاقاتی که در اقیانوس آرام می‌افتد، است.

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه در معرض تهدید قرار داشته است، تاکید کرد که واشنگتن تلاش می‌کند سامانه دفاع موشکی خود را بهبود بخشد.

سناتور «دن سولیوان» نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که از قرار داشتن آلاسکا در تیررس موشک‌های کره‌شمالی نگران است.

وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهان ارشد ارتش آمریکا از ماه‌ها پیش هشدار داده‌اند که کره‌شمالی در حال ساخت موشکی هسته‌ای است که قابلیت هدف قرار دادن شهرهای ایالات متحده آمریکا را داراست.

سناتور مورکوفسکی به رغم وجود تهدیدهای کره‌شمالی تاکید کرد به قابلیت‌های دفاعی خود افتخار کرده و آماده دفاع از آلاسکا هستیم.

وی تصریح کرد که از تلاش‌های آمریکا و متحدان خود در متوقف کردن تلاش‌های جاه‌طلبانه هسته‌ای کره‌شمالی حمایت می‌کنم.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»