صفحه اصلی > تروریسم کد خبر: 38403
ف

اختصاصی/ قاضی شرعی موصل چگونه پروژه زیرزمینی «داعش» را فاش کرد؟

داعش درصدد بوده تا پس از فتح موصل انشعاب‌ها و کانال‌های زیرزمینی آب موصل را به پناهگاه و نقاطی برای خیزش دوباره خود تبدیل کند.

گروه رصد تروریسم «دیدبان»، نیروهای ویژه پلیس عراق پنجشنبه شب گذشته قاضی ارشد گروه تروریستی تکفیری داعش را در بخش غربی شهر موصل شناسایی و به هلاکت رساندند.

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی عراق پس از دریافت اطلاعات محل اختفای "عبدالستار علی ملقب به ابوالحکم الاعور" قاضی القضات داعش در موصل وی را در تبادل آتش مستقیم به هلاکت رساندند.

به گفته شاهدان عینی وی طی یک ماه اخیر و پس از بازپس گیری کامل شهر از سوی نیروهای نظامی عراقی در یک چاه آب پنهان شده و فقط شب‌ها برای جمع‌آوری غذا از آن بیرون می‌آمد که توسط اهالی منطقه شناسایی و توسط نیروهای پلیس به هلاکت رسید.

وی برای جنایاتی همچون ذبح و تیرباران و شلاق زدن قربانیان داعش اقدام به صدور فتوای به اصطلاح شرعی می‌کرده است اما این تمام داستان و پشت پرده مرگ وی نیست.

«جسد "ابوالحکم الاعور" قاضی القضات داعش در موصل»


«فارس مهاجم» یکی از نیروهای امنیتی مطلع که در جریان هلاکت "ابوالحکم الاعور" حضور داشته است در گفت‌وگوی کوتاه با السومریه نیوز اعلام کرده است که پس از شناسایی این شخص و زمانی که وی بیرون از محل اختفای خود بوده و مورد هدف قرار گرفته است،‌ چند تن از نیروهای امن (استخبارات) عراق به تفتیش محل اختفای وی پرداختند که در آنجا چند نقشه و پلان از کانال‌های ورود و خروجی آب‌های زیرزمینی کشف شده است.

وی ادامه می دهد: پس از بررسی این نقشه‌ها مشخص شده که شبکه فاضلاب موصل به طرز عجیبی مورد رصد و اشراف گروهک تروریستی داعش قرار داشته است و بنا بوده تا از آنها به عنوان پناهگاه و نقاط امن استفاده شود.

با نگاه به برخی از اسناد و اخبار که از سوی رسانه‌ها و منابع عراقی منتشر شده است و مبداء آنها اکثراً به سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برمی‌گردد مشخص می‌شود که داعش از بدو ورود به موصل و هر منطقه دیگری؛ به دنبال راه فرار امن برای خود و عناصر میدانی داعش است.

«کشف تونل زیرزمینی داعش در کنار یکی از انشعابات فاضلاب موصل»



این موضوع تنها به راه فرار موقت ختم نمی‌شود بلکه در اسناد به دست آمده مشخص شده که داعش در پروژه‌ای مشخص به دنبال ساخت پناهگاه‌های زیرزمینی برای اعضاء خود بوده است که از آن به عنوان «معبر امن» نام برده شده است.

برای اثبات این ادعا باید به دستگیری‌ها و اعدام‌های داعش در عراق پس از سال ۲۰۱۴ اشاره کنیم. در سال ۲۰۱۵ شخصی به نام «وسیم عمر» توسط داعش در موصل دستگیر می‌شود و چندین ماه در اختیار این گروهک تروریستی قرار داشته است که پس از آن در ملاء عام اعدام می‌شود.

«عناصر تسلیم شده داعش در موصل که از فاضلاب‌های زیرزمینی بیرون آمده‌اند»



پس از انتشار این خبر هیچ واکنشی از سوی نیروهای امنیتی و ارتش صورت نگرفت؛ چراکه در ظاهر شخصی که اعدام شده است تنها یکی از اهالی موصل بوده و قاضی شرعی داعش در موصل (ابوالحکم الاعور) جرم جاسوسی برای ارتش عراق را به وی منتسب کرده و نهایتاً اعدام شده است.

واقعیت این است که "وسیم عمر" یکی از کارمندان اداره انرژی موصل بوده است که اشراف خوبی نسبت به حفر چاه‌های زیرزمینی آب (اعم از عمق، مسیرکانال‌ها، مسیر الحاق و اتصال آنها به یکدیگر و غیره) داشته است و داعش پس از شناسایی وی؛ برای اینکه بتواند پروژه زیر زمینی خود را در موصل اجرایی کند او را دستگیر و تخلیه اطلاعاتی کرده و نهایتاً وی را اعدام می‌کند.

«شناسایی و دستگیری یکی از عناصر داعش از کانال‌های زیرزمینی آب و فاضلاب موصل»


در طول نبرد موصل خصوصاً پس از بیرون راندن و پاکسازی این شهر؛ شاهد بودیم که بسیاری از عناصر داعش به صورت برهنه از چاه‌های آب زیرزمینی بیرون کشیده شدند و این دقیقاً همان پروژه نیمه تمام داعش در موصل بود که پس از دستگیری اخیر قاضی شرعی موصل فاش شد.     ‌
 

chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • :: سنخ‌بندی گرایش به ازدواج در بین دختران
  • :: تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شرکت پایانه های نفتی ایران
  • :: تبیین تحولات اجتماعی از دیدگاه امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه
  • :: چگونگی آموزش خلاقیت محور ریاضی در مراکز پیش دبستانی
  • :: پیامدهای ناخواستۀ برنامه‌های پلیسی کنترل بازارهای خرید و فروش مواد مخدر
  • :: نحوه دلالت مدیریت منابع مالی جامعه اسلامی بر ولایت مطلقه فقیه
  • :: طراحی الگوی برنامه‌ریزی راهبردی فرهنگی ‏
  • :: قانون جرم سیاسی در سنجۀ اصل 168 قانون اساسی
  • :: سرگذشت خطبه از جاهلیت تا عصر رسالت نبوی
  • :: تأثیر آموزش مهارت های زندگی به روش قصه گویی بر مؤلفه های خلاقیت
  • :: فلسفه و غایت تمدن ناب در اسلام بر اساس آراء و اندیشه‌های علامه جعفری
  • :: نسبت بین اکوان سه گانه انسان و تأثیر متقابل آنها
  • :: تبیین نقش آموزه های دینی در امنیت اجتماعی
  • :: تبیین نقش آموزش مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی در پیشگیری از آسیب های فردی-روانی فضای سایبری
  • :: نگاه عارفانه شیخ علاءالدوله سمنانی به جامعه
  • :: نشانه شناختی جایگزینی واج و تأثیر آن در ایفای معنا در متون تفسیری
  • :: اصلاح طلبان،طالبان عدول از آرمان فلسطین
  • :: بررسی جامعه‌شناختی نقش رسانه‌های جمعی در جامعه‌پذیری زیست‌محیطی نوجوانان
  • :: منابع مالی حکومت اسلامی
  • :: سه رویکرد در باب خودکفایی
  • :: رهیافت‌های تحقق منافع امنیت ملّی جمهوری اسلامی در محیط رقابت خارجی با حضور جریان تکفیری با تأکید بر دیدگاه مقام معظم رهبری
  • :: نقش فطرت در معناداری زندگی
  • :: تحلیل جامعه‌شناختی جرائم سایبری
  • :: ابرقدرتی به نام شاه؟
  • :: تهدیدات امنیتی بیوتروریسم و راه‌های مقابله با آن با رویکرد پدافند غیرعامل
  • :: پیامدهای حرکت جوهری در تحول وجودی انسان
  • :: نتانیاهو در هند دست به دامان بالیوود می‌شود
  • :: لایحه بودجه برای هزینه های دولت یا هدایت اقتصاد
  • :: مبانی الگوی اجتماعی سنجش دین‌داری در ایران
  • :: شاه‌کلید شکل‌گیری اقتصاد پاک
  • :: بازکاوی جایگاه منطقه الفراغ در نظام سازی فقهی با تأکید بر آراء شهید صدر
  • :: راهبرد متعالی در مدیریت حل اختلاف
  • :: ارائه الگوی رفتار اشتراک دانش متخصصان ایرانی در فضای مجازی
  • :: موسیقی قرآن در فرآیند ترکیب و آرایش معطوف به معنای واژگان
  • :: تأثیر زیارت بر ابعاد مثبت و منفی احساس تنهایی دانشجویان
  • :: معنای لغوی واژه نقد/ امر اهل بیت نقدپذیر نیست
  • :: رسانه هایی که کارگزار هجمه علیه ارزش های جامعه خویش اند