دیدبان

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با درخواست ناتو

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با درخواست ناتو

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، حزب سوسیال دموکرات آلمان امروز –یک‌شنبه- مخالفت خود با طرح درخواستی ناتو برای افزایش هزینه‌ نظامی کشورهای عضو این پیمان تا سقف دو درصد تولیدات اقتصادی خود را اعلام کرد.

این حزب همچنین از «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان برای پذیرفتن درخواست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

 «مارتین شولتز» رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان و همچنین «توماس اوپرمن» رهبر این حزب پارلمان آلمان در فاصله یک ماه مانده به انتخابات انتقادهای شدیدی را متوجه، صدر اعظم آلمان، وزیر دفاع و طرح مربوط به هزینه‌های ناتو کرده‌اند.

رهبران حزب سوسیال دموکرات آلمان در این‌باره اعلام کردند: «ما صراحتا به درخواست ترامپ برای افزایش بودجه نظامی تا سقف دو درصد تولیدات اقتصادی، نه می‌گوییم، چرا که این یک هدف غیرواقعی و نادرست است.»

سران حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کردند که برلین باید به جای افزایش هزینه‌های نظامی در ناتو در پی ایجاد یک ارتش اروپایی و اتحاد دفاعی قوی باشد.

آن‌ها معتقدند مرکل و حزب دموکرات مسیحی خود را با قبول کردن درخواست رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در مقابل ترامپ تحقیر کرده‌اند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»