دیدبان
لاریجانی در نشست خبری مشترک رؤسای قوا:

حضور میهمانان خارجی در تحلیف روحانی احترام به مردم‌سالاری در ایران بود

حضور میهمانان خارجی در تحلیف روحانی احترام به مردم‌سالاری در ایران بود

به گزارش دیدبان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و در نشست خبری مشترک با حضور رؤسای قوا، با اشاره به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، گفت: جلسه رسمی برای سوگند یا تحلیف رئیس‌جمهور برای دوره دوم در مجلس بود که حضور بسیار چشمگیر کشورهای مختلف جهان در سطوح بالا در این جلسه بسیار معنادار بود.

وی افزود: از آمریکای لاتین، اروپا، کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه، آسیا و همه قدرت‌های مهم در این اجلاس شرکت کردند و نمایندگانی در سطوح بالا داشتند.

رئیس مجلس یکی از پیام‌های حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف را احترام به ملت ایران که با رأی بسیار بالایی انتخابات ریاست‌جمهوری را رقم زده‌اند، دانست و گفت: دنیا با این حضورشان نشان داد که به ملت ایران احترام گزارده است.

لاریجانی پیام دیگر حضور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف روحانی را احترام به نظام مردم‌سالاری دینی عنوان و تصریح کرد: این حضور پشتوانه‌ای برای نظام ما خواهد بود که ملل مختلف با عقاید گوناگون، نمایندگان خودشان را برای این جلسه رسمی اعزام کردند.

وی اضافه کرد: نکته سوم حضور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف، پشتوانه بسیار خوبی برای دولت آتی خواهد بود که علاقمندی کشورها را برای همراهی و همکاری با دولت آتی با این کار خودشان نشان دادند.

رئیس مجلس ادامه  داد:  بنده فکر می‌کنم یک فرصت بسیار خوبی برای کشور و دولت فراهم شده که از ظرفیت‌‌های مختلف برای توسعه و آبادانی استفاده شود؛ خوشبختانه عزم دولت و رئیس‌جمهور در این زمینه جدی است و روی این مسئله تمرکز دارند.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه مجلس در این شرایط وظیفه خودش می‌داند برای توسعه و آبادانی کشور و تولید بهتر در کشور و رفع بیکاری، همه‌گونه همکاری با دولت جدید داشته باشد، خاطرنشان کرد: امیدوارم 4 سال آینده، 4 سال شکوفایی برای آبادانی کشور باشد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»