دیدبان

ترامپ تحریم‌های روسیه را امضا کرد

ترامپ تحریم‌های روسیه را امضا کرد

به گزارش دیدبان به نقل از روسیا‌الیوم، «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، که به کشورهای پیرامون بالتیک و همسایگان روسیه سفر کرده، ضمن تاکید بر حمایت ایالات متحده از این کشورها، می‌گوید مسکو در تلاش برای ضربه‌زدن به دموکراسی‌ها و ترسیم دوباره مرزهای بین‌المللی است.

پنس گفت: «ترامپ قانون تحریم‌ها علیه روسیه را، امروز( سه‌شنبه) امضا کرد، امیدواریم این تحریم‌ها لغو شوند ولی لغو آن در شرایطی ممکن است که روسیه به تعهدات خود پایبند باشد. ولی اقدامات دیپلماتیک اخیر روسیه، متاسفانه بر عکس آن را نشان داده است.»

سنای آمریکا، پنجشنبه گذشته با اکثریت قاطع آرا طرح تشدید تحریم‌های روسیه را تصویب کرد. طرحی که واکنشی به اتهام‌های جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در مورد «مداخله» روسیه در روند انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته، و همچنین الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، دیگر اقدامات در اوکراین یا گرجستان و یا مسائلی در پیوند با حقوق بشر است. در این طرح که نام اصلی آن «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» است، تحریم‌هایی علیه ایران و کره‌شمالی نیز در نظر گرفته شده‌است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا دستور به کاهش چشمگیر دیپلمات‌های آمریکایی در روسیه داد. پوتین، یکشنبه در گفت‌وگویی با شبکه «روسیه ۲۴»، اعلام کرد، ۷۵۵ نفر از کارکنان اماکن دیپلماتیک آمریکا باید «فعالیت خود در روسیه را متوقف کنند.»

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»