دیدبان
وزیر خارجه ژاپن:

توکیو در اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، در کنار واشنگتن است

توکیو در اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی، در کنار واشنگتن است

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن با اشاره به وضع تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه کره‌شمالی، اعلام کرد که توکیو نیز در اعمال این تحریم‌ها در کنار واشنگتن خواهد بود.

این موضع وزیر خارجه ژاپن تنها چند ساعت پس از تصویب طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا صورت می‌گیرد.

در همین راستا وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که دارایی‌های پنج سازمان و ۹ فرد مرتبط با کره‌شمالی که شامل دو نهاد چینی نیز می‌شود را مسدود خواهد کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی پیش از این اعلام کرده بود که تحریم‌های جدید ایالات متحده شامل مسدود کردن دارایی‌ نهادهای چینی که با هدف تامین مالی برنامه‌های کره‌شمالی فعالیت می‌کنند نیز می‌شود.

وزارت خارجه چین ضمن مکوم کردن این اقدام ژاپن آن را غیرقابل قبول و اشتباه توصیف کرد.

 «لو کنگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد که ما مخالفت خود را با هر کشوری که تحریم‌های یک‌جانبه و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل اعمال کند، خصوصا اگر این تحریم‌ها علیه افراد یا نهادهای چینی باشد را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: «اگر ژاپن اصرار دارد که این کار را انجام دهد، موانع سیاسی مهمی برای همکاری میان چین و ژاپن در مسئله شبه جزیره کره ایجاد خواهد شد.»

کیشیدا در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که با توجه به تهدید رو به افزایش موشک‌های کره‌شمالی، این اقدام‌ها باید انجام شود.

وی ضمن تاکید بر بی‌نتیجه بودن گفت‌وگوی منطقی با کره شمالی تصریح کرد که افزایش فشار بر پیونگ‌یانگ ضروری است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»