دیدبان

حزب‌الله لبنان دره‌های استراتژیک را از کنترل تروریست‌ها خارج کرد

حزب‌الله لبنان دره‌های استراتژیک را از کنترل تروریست‌ها خارج کرد

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، نیروهای حزب‌الله امروز –دوشنبه- اعلام کردند موفق به آزادسازی مناطق استراتژیکی در مرزهای مشترک سوریه و لبنان شدند.

نیروهای حزب‌الله با هجوم از چند محور به منطقه «وادی الخیل» و همچنین «جرود عرسال» موفق شدند استحکامات دفاعی عناصر گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به سازمان تروریستی القاعده پیشروی‌های گسترده‌ای در این مناطق انجام دهند.

واحد اطلاعات نظامی حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای حزب‌الله لبنان با پیشروی در این مناطق موفق به کنترل مهم‌ترین پایگاه عناصر جبهه النصره در این منطقه شده‌اند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرده است که بعد از پایان عملیات علیه عناصر گروه تروریستی النصره، مناطق تحت اشغال عناصر گروه تروریستی داعش را هدف قرار داده و عملیات آزادسازی این مناطق را آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه نیز اعلام کرده است نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان روز یک‌شنبه مناطقی در اطراف شهر «فلیتا» را آزاد کرده‌اند.

منابع امنیتی اعلام کرده‌اند در جریان این عملیات‌ها تاکنون ۱۹ نفر از رزمندگان حزب‌الله به شهادت رسیده و بیش از ۱۳۰ عنصر تروریست النصره نیز کشته شده‌اند.

نقش حزب‌الله لبنان در حوادث منطقه خصوصا در مبارزه با تروریسم توسط مخالفان سیاسی از جمله «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور مورد انتقاد قرار دارد.

 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن