دیدبان

زیر ذره‌بین/ سه ایستگاه تا پیروزی، تلعفر در انتظار ساعت صفر عملیات آزادسازی

زیر ذره‌بین/ سه ایستگاه تا پیروزی، تلعفر در انتظار ساعت صفر عملیات آزادسازی

گروه رصد تروریسم دیدبان؛ مجتبی مومنی: سرلشگر «عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات آزادسازی نینوا اعلام کرد نیروهای عراقی شامل نیروهای مسلح عراق عملیات آزادسازی شهر تلعفر واقع در شمال شهر موصل را به زودی آغاز خواهند کرد.
وی تاکید کرد تلعفر آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در استان نینوا به شمار می‌رود و با آزادسازی این شهر و مناطق اطراف آن از اشغال عناصر این گروه تروریستی عملا استان نینوا از لوث وجود داعش پاکسازی می‌شود.
فرمانده نیروهای ویژه ارتش عراق با اشاره به عملیات آزادسازی موصل و مشکلات بر سر راه این عملیات تاکید کرد ما در میانه راه هستیم و باید این عملیات را به پایان برسانیم و پایان آن نیز نابودی کامل داعش در عراق است.
منابع محلی نیز اعلام کرده‌اند تونل‌های گروه تروریستی داعش در پی حملات هوایی ارتش عراق در حال فرو ریختن است. در این حملات ده‌ها تن از عناصر گروه تروریستی داعش در زیر این تونل‌‌ها مدفون شده و جان خود را از دست داده‌اند.

 


به گفته‌ این منابع گروه تروریستی داعش در این شهر با حفرتونل‌های متعدد خود را برای رویارویی با نیروهای عراقی و آغاز یک جنگ تمام عیار آماده می‌کند.
همچنین جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق موفق شدند با شناسایی و حمله به زاغه‌های مهمات داعش در تلعفر ضربه سختی بر این گروه تروریستی وارد سازد.

 


چندی پیش داعش پس از شکست کامل در موصل و پس از آنکه پایگاه نخست خود در عراق را از دست داد تلعفر را به عنوان یکی از ولایت‌های مستقل خلافت خودخوانده اعلام کرده است.
منابع عراقی تصریح کردند پس از شکست کامل گروه; تروریستی داعش در موصل و اعلام تلعفر به عنوان مرکز جدید این گروه تروریستی در عراق، هسته رهبری داعش در عراق تلعفر را به عنوان ولایتی مستقل در خلافت خودخوانده داعش اعلام کردند.
به گفته منابع محلی تلعفر به صورت کامل در اختیار عناصر غیرعراقی داعش قرار دارد و پس از اعدام عناصر و رهبران عراقی داعش توسط نیروهای خارجی این گروه تروریستی این شهر در اختیار نیروهای خارجی داعش قرار گرفته است.
این منبع اعلام کرد گروه تروریستی داعش در شهر تلعفر در حال معلق کردن تمامی فرامین صادره به اسم ولایت نینوا که پیش‌تر توسط گروه تروریستی داعش صادر شده بود است.
این اقدام عناصر گروه تروریستی داعش در تلعفر به نوعی اعلام استقلال این گروه از ولایت نینوای این گروه تروریستی که کنترل تمامی استان نینوا را بر عهده داشت به شمار می‌رود که درست چند روز پس از اعلام خبر مرگ «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش صورت می‌گیرد.
از سوی دیگر «فاتح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیات بسیج مردمی این کشور اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی پس از آزادسازی شهر تلعفر بر خطوط مرزی عراق و سوریه کنترل کامل خواهند یافت.
سال گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در پی آغاز عملیات حشد الشعبی برای محاصره و آزادسازی تلعفر اعلام کرده بود شهر تلعفر موضوعی حساس برای ما است و ما در همین راستا، حضور نظامی خود در مرزهای عراق را تقویت می‌کنیم.
وی گفته بود اگر الحشد الشعبی به «حملات تروریستی» در شهر تلعفر دست بزنند، ترکیه واکنش نشان خواهد داد و به همین دلیل نیز «نیروهای بیشتری در سیلوپی مستقر می‌کند».

 


در پی شکست داعش و اعلام تلعفر به عنوان ولایت مستقل و مرکز گروه تروریستی داعش در عراق این شهر شاهد التهابات گسترده و عمیقی بوده است که از آن میان می‌توان به درگیری عناصر عراقی و غیر عراقی گروه تروریستی داعش در این شهر پس از انتشار خبر مرگ البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی، اعدام خطیب جمعه تلعفر به اتهام افشای اسرار داعش و همچنین اعدام اعضای خانواده داعشیان به دست عناصر این گروه تروریستی از بیم افشای اسرار این گروه برای نیروهای عراقی اشاره کرد.

 


نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی نیز با به کنترل درآوردن مناطق اطراف تلعفر این شهر را به محاصره خود درآوردند.
لازم به ذکر است بعد از آزادسازی موصل اکنون فقط تلعفر، الحویجه و القائم در اشغال داعش است و نیروهای عراقی برای آزادسازی این شهر‌ها نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند.
عناصر گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۴ میلادی توانستند این شهر را به اشغال خود درآورند.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن