دیدبان

سناریوی مخفی سران واشنگتن و کفتارهای رقه

سناریوی مخفی سران واشنگتن و کفتارهای رقه

گروه رصد تروریسم دیدبان؛ مجتبی مومنی: ایالات متحده آمریکا خود را سردمدار ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش می‌داند و از سوی دیگر نیز گروه تروریستی داعش با به منظر کشاندن تصاویر حملات هوایی این ائتلاف به مراکز غیرنظامی که به بهانه هدف قرار دادن عناصر گروه تروریستی داعش انجام می‌پذیرد و تعداد بیشماری از غیرنظامیان را قربانی می کند، آمریکا را سردمدار طاغوت غربی معرفی می‌کند.
در ظاهر عناد میان آمریکا و گروه تروریستی داعش باید امری عادی باشد ولی وقتی که به پس منظرهای رابطه پنهانی ایالات متحده و گروه تروریستی داعش و برخی از وقایع می‌دانی توجه می‌کنیم بوی تعفن همدستی سران واشنگتن و کفتارهای رقه مشام آدمی را می‌آزارد.
تاکنون حملات بیشماری از سوی جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین نظامی ایالات متحده آمریکا به مراکز نظامیان دولتی و نیروهای محور مقاومت در عراق و سوریه به ثبت رسیده است که در نتیجه آن ده‌ها نفر از رزمندگان عراقی و سوری به شهادت رسیده و صد‌ها نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
در بسیاری از این موارد بلافاصله پس از حمله هوایی جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا به مواضع نیروهای دولتی و رزمندگان محور مقاومت شاهد حملات گسترده، شدید و همه‌جانبه‌ای از سوی تروریست‌ها هستیم که نشان از هماهنگی کامل میان آمریکا و این گروه تروریستی است. سناریویی که دقیقا نیروهای متحد در زمان جنگ با دشمن به انجام آن می‌پردازند. ابتدا نیروهای هوایی مواضع حساس، محل تجمع، زاغه‌های مهمات و همچنین توپخانه دشمن را هدف قرار می‌دهند، سپس توپخانه شروع به ریختن آتش تهیه کرده و همزمان با آن نیروهای پیاده نظام با بهره گیری از خودروهای زرهی سنگین و نیمه سنگین حمله خود به نقطه مورد نظر که اکنون عملا فلج شده است را آغاز می‌کنند.

 

چگونه است که دقیقا همین سناریو که توسط متحدان برای از کار انداختن و شکست دادن دشمن مورد استفاده قرار می‌گیرد بار‌ها و بار‌ها مورد استفاده آمریکا و داعش در برابر نیروهای دولتی سوریه و عراق اتخاذ شده است؟
از سوی دیگر آمار حملات ناموفق و به اصطلاح اشتباه جنگنده‌های مجهز و مرتبط با دستگاه اطلاعاتی کاملا قوی در برابر هدف قرار گرفتن واقعی مواضع داعش بسیار زیاد است.
با توجه به تجهیزات بسیار پیشرفته ارتش ایالات متحده آمریکا از جنگنده‌های این کشور که قابلیت هدف قرار دادن اهداف نظر با کمترین درصد خطای موجود تا تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و رصد‌های ماهواره‌ای و همچنین در اختیار داشتن پهپادهای جاسوسی مدرن جهت شناسایی اهداف، ادعای اشتباه در هدف قرار دادن نقاط مورد نظر یاوه سرایی است، به زبان دیگر آمریکا دقیقا نقاطی را که در نظر دارد را هدف قرار می‌دهد، از مواضع نیروهای دولتی و رزمندگان محور مقاومت گرفته تا غیرنظامیان سوری و عراقی.

 

اما در تازه‌ترین اخبار و ویدئوهای منتشر شده پس از آزادی موصل چندین فروند بالگرد نظامی متعلق به ارتش آمریکا رؤیت می‌شود که با پرواز از پایگاه‌های خود در اقلیم کردستان عراق در شهر الحویجه و مناطق اطراف این شهر فرود می‌آیند.
اولین ویدئوی منتشر شده مربوط می‌شود به بیست و نهم ژوئن که در آن پنج فروند بالگرد نظامی ارتش آمریکا در الحویجه فرود آمدند.
پس از آن و به فاصله یک هفته دومین ویدئوی مربوط به اقدام مشابه بالگردهای ارتش آمریکا منتشر شد که در آن هشت فروند بالگرد نظامی آمریکایی در الحویجه فرود آمدند.
در آخرین ویدئوی منتشره هشت فروند بالگرد نظامی آمریکایی در شانزدهم جولای در این شهر فرود آمدند.
در تمامی این ویدئو‌ها سه فروند بالگرد ترابری «شینوک» با اسکورت بالگردهای آپاچی نیروی هوایی ارتش آمریکا در این شهر فرود آمدند.

 

نکته قابل توجه در خصوص شهر الحویجه این است که این شهر و مناطق اطراف آن به صورت کامل در اشغال عناصر گروه تروریستی داعش قرار دارد.
عجیب‌تر آنکه بالگردهای آمریکایی که دولتشان خود را بزرگ‌ترین دشمن داعش می‌خواند بالگردهای جنگی و ترابری خود را در دومین مرکز بزرگ داعش در عراق می‌نشاند.

 

و نکته مهم دیگر بلند شدن این بالگرد‌ها از پایگاه‌های اقلیم کردستان عراق و بازگشت مجدد به‌‌ همان نقطه است.
همچنین ویدئوهای منتشر شده توسط نیروهای پیشمرگه ضبط شده است و نیروهای پیشمرگه نیز همچون سابق ضمن اظهار بی اطلاعی نسبت به عملیات بالگردهای آمریکایی هیچ‌گونه تعرضی نسبت به این بالگردها که در حال پرواز با ارتفاع کم و بر فراز مناطقی که در اشغال داعش بوده انجام نمی‌دهند.

 

پیش از این نیز برخی از نیروهای عراقی اعلام کرده‌ بودند که هواپیماهای ترابری ایالات متحده آمریکا چندین محموله سلاح برای عناصر تروریست داعش پرتاب کرده‌اند.
با توجه به سابقه آمریکا در ارسال کمک به عناصر داعش از طریق هواپیماهای ترابری نخستین سناریوی که با شنیدن این خبر به ذهن خواننده خطور می‌کند ارسال تجهیزات و تسلیحات به عناصر گروه تروریستی داعش با استفاده از این بالگرد‌ها است، اما این بار سناریو و نقش تعریف شده برای شونوک‌‌های آمریکایی کمی با سناریوهای قبلی تفاوت دارد چرا که آمریکا می تواند با سیطره اطلاعاتی و عملیاتی و تجهیزاتی که در اختیار دارد در تاریکی شب و دور از
چشمان تیز بین رزمندگان عراقی و سوریه با استفاده از هواپیماهای ترابری «سی۱۳۰» به ارسال تجهیزات و تسلیحات برای عناصر داعش بپردازد.
ولی چرا این‌بار بالگردهای شونوک وارد جریان بازی شده‌اند؟
بالگردهایی که علاوه بر حمل تجهیزات از آن برای انتقال نیرو نیز استفاده می‌شود. همان بالگردهایی آوای پره‌های آن‌ها در جنگ ویتنام با انتقال یانکی‌ها به این کشور برای نسل کشی ناقوس مرگ مردم ویتنام را به صدا درآورد.
شاید این‌بار آمریکا درصدد انتقال سرکردگان و عناصر مهم داعش از الحویجه که به زودی ساعت صفر عملیات آزادسازی این شهر نیز اعلام می‌شود بوده و سعی در حفظ جان این افراد دارد.

 

این امر به وضوح نشان می‌دهد که آمریکا نه تنها دشمن داعش نیست بلکه مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی که حتی برای ساکنان محلی آن مناطق ناامن تلقی می‌شود حیاط خلوت بالگردهای نظامی ارتش آمریکا بوده و سران واشنگتن در خفا دست دوستی و اتحاد در دستان سران تروریست داعش گذاشته‌اند.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن