دیدبان

اختصاصی/ کشف بزرگترین تونل خودرویی القاعده در شرق دمشق + تصاویر

اختصاصی/ کشف بزرگترین تونل خودرویی القاعده در شرق دمشق + تصاویر

گروه رصد تروریسم «دیدبان»، ارتش سوریه با انتشار تصاویری، از کشف بزرگ‌ترین تونل زیرزمینی متعلق به تروریست‌های القاعده خبر داد.


بر اساس گزارش روابط عمومی نیروهای مسلح سوریه، نظامیان این کشور پس از ورود به منطقه شرقی دمشق اقدام به پاکسازی برخی از نقاط آلوده که از گذشته تثبیت شده بود کرده‌اند و در جریان این پاکسازی با بزرگترین تونل زیر زمینی که تردد خودروهای باری و لجستیکی را مهیا میکرده است روبرو شده‌اند.


 پس از بررسی‌های جغرافیای و نقشه‌خوانی مشخص شده است که گروهک تروریستی «فیلق الرحمان» در این ناحیه فعالیت می‌کرده است. این گروهک تروریستی مدتی پیش با جبهه النصره (شاخه سازمان تروریستی القاعده در سوریه) بیعت کرده است و به صورت مستقیم تحت امر القاعده می‌باشد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که این تونل زیرزمینی در منطقه "عین ترما" و در زیر یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه حفر شده است که بر اساس داده‌های واحد اطلاعات نیروی زمینی ارتش سوریه درگیری سختی در این منطقه وجود داشته و تروریست‌ها برای انتقال مهمات، تسلیحات و نفرات خود از آن استفاده می‌کردند.


طول این تونل در حدود ۱۵۰ متر و ارتفاع آن بین ۴ تا ۶ متر است. عرض این تونل ۵ متر گزارش شده که برای عبور خودروهای باری سنگین و سبک و همچنین خودروهای سواری حفر شده است.


این تونل پس از درگیری میان نیروهای ارتش و تروریست‌ها به کنترل نیروهای دولتی سوریه در آمده است.


نیروهای ارتش سوریه همچنان در حال بازدید و بررسی اطراف این تونل هستند. چراکه اخباری مبنی بر کشته و اعدام شدن چندینافسر نیروی زمینی سوریه در این منطقه منتشر شده بود و جست‌وجوها برای کشف اجساد ادامه دارد.  


گفته می‌شود که ساختمان مورد نظر یکی از محل‌های اصلی تجمع تروریست‌های القاعده بوده است. چراکه به موازات این تونل یک کانال عبور و مرور نیروهای پیاده و ورود آنها به ساختمان مجاور کشف شده است که جسد سه تن از تروریست ها در آنجا پیدا شده است.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه