دیدبان

پنتاگون اظهارات ترامپ را بی‌اهمیت دانست؛ آمریکا به دنبال جایگزینی برای «العدید» نیست

پنتاگون اظهارات ترامپ را بی‌اهمیت دانست؛ آمریکا به دنبال جایگزینی برای «العدید» نیست

به گزارش دیدبان به نقل از رای‌الیوم، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، این موضوع را که واشنگتن در پی ایجاد بحران بین چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) و دوحه، به دنبال جایگزینی برای پایگاه هوایی این کشور در قطر، است را رد کرد.

ماتیس به خبرنگاران گفت که بحران خلیج‌فارس هیچ تاثیری بر عملیات نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه العدید در قطر ندارد و واشنگتن ایجاد جایگزینی برای این پایگاه را ضروری نمی‌بیند.

طبق اظهارات وزیر دفاع آمریکا، پایگاه هوایی العدید یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مورد استفاده در نبرد بر ضد داعش است که حدود ۱۱ هزار سرباز آمریکایی در آن مستقر هستند و «۲۴ ساعته در حال فعالیت است و تجهیزات نظامی در آن وجود دارد.»

وی افزود: «این بدان معنا نیست که ما نمی‌خواهیم این مساله را در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل کنیم؛ ما علیه پشتیبانی مالی از تروریسم، نه‌تنها در قطر بلکه در تمامی (کشورها) هستیم.»

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌بی‌ان» گفته بود: «۱۰ کشور (عربی) آماده میزبانی پایگاه هوایی العدید قطر هستند و همه آنها هزینه انتقال و راه‌اندازی این پایگاه هوایی را که بالغ بر میلیاردها دلار است، درصورتی که قصد انتقال این پایگاه از قطر را داشته باشیم، خواهند پرداخت. »

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»