دیدبان

سازمان ملل طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل را محکوم کرد

سازمان ملل طرح جدید شهرک‌سازی اسرائیل را محکوم کرد

به گزارش دیدبان به نقل از آناتولی، در بیانیه دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: سازمان ملل از تصویب طرح جدید ساخت و ساز در محله شیخ جراح در قدس اشغالی از سوی کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز شهرداری این شهر که در نتیجه آن خانواده‌های فلسطینی از این محله کوچانده و بی‌خانمان خواهند شد، نگران است.

در بخش دیگری از این بیانیه همچنان تصریح شده که طرح جدید اسرائیل برای شهرک‌سازی در قدس اشغالی به راه‌ حل دو دولتی و صلح میان اسرائیل و فلسطین آسیب و لطمه وارد می‌کند.

بر اساس این گزارش، کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز شهرداری قدس اشغالی در راستای سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل اعلام کرده که با طرح احداث هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قدس شرقی موافقت کرده است.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۳ دسامبر سال گذشته قطعنامه‌ای را صادر و در آن اسرائیل را به توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها فراخواند. اسرائیل با نادیده گرفتن این قطعنامه‌، همچنان به اقدام‌های خود برای توسعه شهرک‌سازی ادامه می‌دهد.

بر اساس قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ژنو، هرگونه ساخت و ساز از سوی اسرائیل در زمین‌های اشغالی ممنوع بوده و تمام واحد‌های مسکونی یهودی‌نشین در این مناطق غیرقانونی محسوب می‌شوند.

قدس شرقی و کرانه باختری از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون تحت اشغال اسرائیل قرار دارد. در قدس شرقی اشغالی ۲۰۰ هزار شهرک‌ نشین‌یهودی و در کرانه باختری نیز ۴۰۰ هزار شهرک‌‌نشین یهودی ساکن هستند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»