دیدبان

کودتا و سرکوب داخلی داعش در «تلعفر» در پی اعلام خبر مرگ «خلیفه»

کودتا و سرکوب داخلی داعش در «تلعفر» در پی اعلام خبر مرگ «خلیفه»

به گزارش دیدبان به نقل از السومریه‌نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد پس از آن‌که داعش با صدور بیانیه‌ای، خبر مرگ «ابوبکر البغدادی» رهبر ارشد این گروه تروریستی را تایید کرد، تلعفر در غرب موصل شاهد کودتای داخلی داعش علیه حامیان البغدادی است.

این منبع تصریح کرد، شهرستان تلعفر در حال حاضر شاهد کودتای داخلی داعش برای قطعی کردن جنگ بین دو بخش قدرتمند است که در انتظار تایید خبر مرگ رهبر این گروه بودند تا سرکوب مخالفانشان را آغاز کنند.

این منبع افزود، ممنوعیت تردد در برخی از بخش‌های تلعفر اعمال شده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «عملیات بازداشت‌های گسترده در بخش‌هایی از تلعفر علیه حامیان البغدادی آغاز شده است. این عملیات را فرماندهان عربی و خارجی این گروه، که قدرت گسترده‌ای در تلعفر دارند، رهبری می‌کنند و تلاش می‌کنند تا قدرت‌شان را با توسل به زور، به مخالفانشان تحمیل کنند.»

این منبع پیش‌بینی کرد، تلعفر طی ساعات آینده در سایه حاکم شدن فضای اتهام‌زنی، احتمالا شاهد کشتارهای خونین داخلی بین بخش‌های این گروه باشد که هر کدام از آنها تلاش می‌کنند در پی کشته شدن البغدادی، پست‌های مهم‌تری را تصاحب کنند.

طبق این گزارش، ساعاتی پیش یک منبع آگاه محلی در استان نینوا گفته بود که داعش طی بیانیه‌ای در مرکز اطلاع‌رسانی‌اش در تلعفر، مرگ ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده خود را بدون ارائه هیچ توضیحی، تایید و اعلام کرد که به زودی نام «خلیفه جدیدش» را اعلام خواهد کرد.

 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن