دیدبان

ترامپ جونیور در یک ایمیل از تلاش روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان آگاه شده بود

ترامپ جونیور در یک ایمیل از تلاش روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی جمهوری‌خواهان آگاه شده بود

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که برخی منابع در ارتباط با این روزنامه از وجود یک ایمیل که به «دونالد جونیور ترامپ» فرزند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ارسال شده و حاوی تلاش روسیه برای کمک به کمپین انتخاباتی ترامپ بوده خبر داده است.

بر اساس این گزارش، ایمیل مذکور حاوی اطلاعات و اسنادی می‌شود که ترامپ با استفاده از آن‌ها توانسته است در مبارزات انتخاباتی اخیر، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات را مورد هجمه قرار دهد.

پیش‌تر نیز گزارشی از دیدار فرزند ترامپ و «جرد کوشنر» داماد ترامپ با یک وکیل روس مرتبط به کاخ کرملین برای دریافت اطلاعات درباره کلینتون به منظور مقابله با وی در زمان مبارزات انتخاباتی منتشر شد که رسانه‌ها اعلام کردند این اقدام به نوعی تلاش روسیه برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات بوده است.

به گفته این منابع، این ایمیل پیش از این دیدار در اختیار فرزند دونالد ترامپ قرار گرفته است.

سه منبع در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اعلام کردند که این ایمیل متعلق به «راب گلدستون» از گزارشگران یکی از رسانه‌های انگلیسی بوده و در آن اطلاعات مخرب درباره هیلاری کلینتون درج شده بود.

البته در این ایمیل هیچ مدرکی دال بر دخالت روسیه در کمک به کمپین انتخاباتی ترامپ وجود ندارد.

نیویورک تایمز اعلام کرد به‌رغم عدم وجود مدرکی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، این ایمیل به احتمال فراوان نظر وزارت دادگستری و بازرسان کنگره را به خود جلب می‌کند.

 

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»