دیدبان

این یک واقعیت است که دولت از اموال بیت المال استفاده می کند

این یک واقعیت است که دولت از اموال بیت المال استفاده می کند
دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش 80 درصدی بودجه نهاد ریاست جمهور در بودجه سنواتی سال 92 برای هزینه کردهای انتخاباتی دولت است.
 
احمد خورشیدی دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی و پدر داماد احمدی نژاد در گفت وگو با خبرنگار پارسینه گفت: مانند گذشته دولت برنامه ها و طرحهایی که داشتند را ادامه می دهند. به طور کل استراتژی که دولت در رابطه با انتخابات دارد این مسئله هم ضمن اینکه هیچ گونه توجیه کارشناسی هم ندارد که بودجه برخی از نهادها کاهش پیدا می کند اما بودجه ریاست جمهوری 80 درصد افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: بودجه مربوط به فاز دوم یارانه ها که مجوز ندارد نیز 70 – 80 درصد افزایش پیدا می کند که به نظر می رسد این نیز در ارتباط با روی کار امدن دولت با همین ترکیب است و بیشتر جنبه سیاسی دارد تا جنبه کارشناسی اما امیدواریم علیرغم اینکه بودجه دیر به مجلس ارسال شده نمایندگان مجلس مانند سال گذشته عجله نکنند و بودجه را به شکل کارشناسی مورد بررسی قرار دهند همانطور که برخی از نمایندگان قول داده اند.

دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با انتقاد از هزینه کرد انتخاباتی از بودجه دولت، تصریح کرد: این یک واقعیت است که دولت از اموال بیت المال استفاده می کند و تنها همایش های کیش و قشم نیست بلکه موارد بسیاری وجود داد که نشانگر سو استفاده دولت از بیت المال است. 

خورشیدی تاکید کرد: متاسفانه می توانیم افزایش 80 درصدی بودجه نهاد ریاست جمهور در بودجه ارائه شده دولت به مجلس را بر اساس روالی که دولت تاکنون پیش گرفته، بدانیم که در رابطه با همان اهداف انتخاباتی است و مطمئن باشید که درصد بالایی از بودجه ریاست جمهوری برای انتخابات استفاده می شود.

وی با اشاره به مصادیق هزینه کرد انتخاباتی دولت، گفت: جریان انحرافی که جدای از دولت نیست و در درون دولت است چند مکان مهم را انتخاب کرده و در آنجا هم جنگ روانی راه می اندازند و هم کارهای تبلیغاتی خود را انجام می دهند. تعداد دقیق این مکانهای تبلیغاتی را نمی دانم اما مدت ها پیش شنیده بودم علاوه بر همایش های پر خرجی که داشتند و دارند 70 تا 80 مکان را تصاحب کرده اند و برای تبلیغات گرفته اند.

پدر داماد احمدی نژاد با بیان اینکه رییس جمهور به کاندیداتوری مشایی تاکید دارد، اظهارداشت: آقای احمدی نژاد تمام تلاش خود را برای کاندیداتوری مشایی انجام می دهد و روی سایرین حسابی باز نمی کند و به نظر بنده دولت کاندیدای پنهانی ندارد. گمان نمی کند که احمدی نژاد بجز مشایی روی شخص دیگری نظر داشته باشد و اگر رد صلاحیت شود نه آنکه در انتخابات مشارکت نمی کنند و اثر گذاری ندارند بلکه چون سایر گزینه ها چندان قابلیت رای آوری و اقبال ندارند -گرچه مشایی هم این قابلیت را ندارد و افکار سنجی ها هم همین را نشان می دهد- بنابراین از کاندیدای دیگری که بیشتر به خودشان نزدیک است، حمایت می کند.

خورشیدی با انتقاد از عملکرد صداو سیما در پوشش اخبار مربوط بهدولت، افزود: صدا و سیما برخورد مناسبی با عملکردهای خلاف دولت نداشته و انتقادهای کند و ضعیف را هم انجام نداده است و در واقع آن انتظاری که از رسانه ملی می رفت که بی طرفانه حوادث و رویدادها را نقد و بررسی کند اما این اقدام را در رابطه با دولت ندیدیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن