دیدبان

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از زندان آزاد و در حصر امنیتی قرار گرفت

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از زندان آزاد و در حصر امنیتی قرار گرفت

به گزارش «دیدبان» به نقل از یورونیوز، لئوپولدو لوپز رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به اتهام تحریک افکار عمومی در جریان اعتراضات ضد دولتی سال ۲۰۱۴ به ۱۴ سال زندان محکوم شده بود و بیش از سه سال از دوران محکومیت خود را طی کرد.

در ماه مه سال ۲۰۱۷ گفته شده بود که این رهبر اپوزسیون در زندان مسموم و به بیمارستان منتقل شده است. در پی این ادعا ویدیویی از سلول زندان وی منتشر شد که در آن لئوپولدو لوپز اعلام می کند حالش خوب است و نمی داند چرا باید بواسطه ویدیو زنده بودن خود را اثبات کند.

پس از آن نیز در روزهای پایانی ماه ژوئن در حساب توئتری با نام این رهبر اپوزسیون ویدئویی منتشر شد که همسرش را در حال خروج از زندان نشان می داد و صدای فریادی در ویدئو شنیده می شد که به گفته خانم لوپز فریاد همسرش در اعتراض به شکنجه است.

ماه گذشته میلادی همسر لوپز به رسانه ها گفته بود که وی پیشنهاد دولت برای تبدیل زندان به حصر خانگی را رد کرده و از مردم ونزوئلا می خواهد با ادامه اعتراضات صلح آمیز مسیر رسیدن به آزادی و دموکراسی را طی کنند.

اعتراضات مردمی در ونزوئلا از سه ماه پیش تا کنون ادامه دارد. اقتصاد وابسته به نفت این کشور بدلیل کاهش قیمت نفت در بحران شدید بسر می برد.

مخالفان نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا خواستار کناره گیری وی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

به گفته مخالفان تا کنون دست کم ۹۰ نفر در اعتراضات کشته شدند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن