دیدبان

نقشه اسرائیل برای جنوب سوریه

نقشه اسرائیل برای جنوب سوریه

به گزارش دیدبان، روزنامه «تایمز» چاپ انگلیس به نقل از منابعی در خاورمیانه نوشت: اسرائیل به آمریکا و روسیه برای تضمین ایجاد منطقه‌ای حائل در جنوب سوریه فشار می‌آورد تا «حزب‌الله» لبنان نتواند در این منطقه فعالیت کند.

تایمز نوشت: مذاکراتی بین آمریکا و روسیه درباره آینده جنوب سوریه هم اکنون در «امان» پایتخت اردن برگزار می‌شود و هیاتی اسرائیلی در حاشیه این مذاکرات حضور یافته است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع نظامی خاطرنشان کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل مساله ایجاد منطقه حائل را در مذاکرات جداگانه خود با رؤسای‌جمهوری آمریکا و روسیه بررسی کرده است.

منطقه حائل که رژیم صهیونیستی درپی ایجاد آن است ، به طول بیش از 30 مایل از شرق بلندی‌های اشغالی جولان سوریه آغاز می‌شود و با گذشتن از شهر درعا به شهر سویداء می رسد.

تایمز نوشت : اسرائیل چندی پیش اسلحه و کمک‌های لجستیک برای گروهی از نیروهای مسلح (تروریست‌ها) در سوریه فرستاد، و خدمات درمانی در اختیار زخمی‌های گروه های مسلح قرار داد.

منابع نظامی اعلام کردند: تعداد زخمی‌های گروه‌های مسلح که در بیمارستان‌های اسرائیل برای درمان بستری شده‌اند ، هزاران نفر است. یکی از این زخمی ها به نام «ابوخالد» می‌گوید که وی را از خط آتش‌بس - بین سوریه و اسرائیل -  عبور دادند و به بیمارستانی در شهر «نهاریا» منتقل کردند.

به نوشته تایمز، در ابتدای بحران سوریه گروه‌های مسلح اگر روابط خود با اسرائیل را علنی می‌کردند با فاجعه مواجه شده و وجهه آنها در افکار عمومی تخریب می شد، ولی بسیاری از این گروه‌ها پس از مداخله بسیاری از طرف های خارجی در این بحران و کاهش احتمال حل آن، دیگر به اینگونه مسائل اهمیتی نمی‌دهند.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»