دیدبان

نفوذ نیروهای دموکراتیک سوریه به شهر قدیم رقه

نفوذ نیروهای دموکراتیک سوریه به شهر قدیم رقه

به گزارش «دیدبان» به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته ستاد ناظر بر عملیات ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا، نیروهای دموکراتیک سوریه توانسته‌اند «در جریان پیشروی به مستحکم‌ترین بخش تحت تصرف داعش در الرقه، در دیوار «رفیقه» دو شکاف کوچک ایجاد کنند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفته است شبه‌نظامیان عمدتا کرد که از حمایت ائتلاف برخوردار هستند، با مقاومت سنگینی در اطراف دیوار روبه‌رو شده‌اند. بنا به بیانیه این ستاد، عناصر داعش در اطراف دیوار سنگر گرفته و در برابر پیشروی این نیروها، با استفاده از مواد منفجره و مین‌های زمینی، مانع ایجاد کرده‌اند.

این شکاف‌ها به ائتلاف و نیروهای مورد حمایت آن کمک می‌کند که «مین‌های کارگذاشته‌شده‌ داعش را دور زده و از جهت دلخواه خود وارد شهر قدیم الرقه شوند».

همزمان، یک سخنگوی گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) گفته است که نیروهای دموکراتیک سوریه برای اولین بار از جنوب الرقه وارد مناطق مرکزی این شهر شده و گروهی از آنها یک بازار شهری را به تصرف در آورده‌اند و بقیه به سوی مناطق دیگر شهر در حرکت هستند. به گفته این منبع، عناصر داعش تلاش می‌کنند مواضع تصرف شده توسط نیروهای دموکراتیک سوریه را باز پس بگیرند.

حفره‌های ایجاد شده حدودا ۲۵ متر دارند و قرار است به حفاظت از دیوار ۲۵۰۰ متری رقه نیز یاری برسانند.

الرقه،  در کرانه رودخانه فرات در شمال شرق سوریه واقع است و پایتخت خودخوانده داعش در سوریه محسوب می‌شود.

 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه