دیدبان

فرمانده نیروهای ویژه «پ‌ک‌ک» در ترکیه کشته شد

فرمانده نیروهای ویژه «پ‌ک‌ک» در ترکیه کشته شد

به گزارش دیدبان به نقل از حریت، «محمد دوغان» فرمانده نیروهای ویژه پ‌ک‌ک، به همراه سه عضو دیگر این گروه، در نخستین ساعات ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) در درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده‌اند. دوغان ۴۰ سال داشت و با نام مستعار «باران صالح سینان» فعالیت می‌کرد.

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، یکشنبه در مراسم خاکسپاری «اورهان مرجان» معاون حزب عدالت و توسعه در دیاربکر خبر کشته‌شدن محمد دوغان را تایید کرد.

سویلو به خبرنگاران گفت، دوغان با نام مستعار «باران» مسئول نیروهای ویژه پ‌ک‌ک بود و از مدت‌ها پیش تحت تعقیب نیروهای امنیتی ترکیه قرار داشت.

معاون حزب عدالت و توسعه در دیاربکر روز یکشنبه ترور شد. هم‌زمان با این ترور، «آیدین آهی» یکی از مقام‌های ارشد حزب عدالت و توسعه در شهر کردنشین «وان» نیز مقابل محل سکونتش ترور شد. او ساعتی بعد در بیمارستان درگذشت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این ترورها را بر عهده نگرفته است، اما مقام‌های ترکیه پ‌ک‌ک را به دست داشتن در این ترورها متهم می‌کنند.

وزیر کشور ترکیه دیروز گفت ۱۹ نفر در ارتباط با این ترورها بازداشت شده‌اند. سویلو اضافه کرد ۲ نفر از دستگیرشدگان به طور مستقیم در ترور دست داشتند و در حال حاضر در اختیار نیروهای امنیتی ترکیه هستند.

حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۸۴ به مبارزه مسلحانه علیه دولت ترکیه برخاسته است. این گروه هدف خود را دستیابی به حقوق فرهنگی و سیاسی کردها اعلام کرده است. پ‌ک‌ک در ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان یک «گروه تروریستی» شناخته می‌شود.

 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن