دیدبان

گمانه‌زنی رسانه‌های بریتانیا برای سفر غیرمترقبه ترامپ به لندن

گمانه‌زنی رسانه‌های بریتانیا برای سفر غیرمترقبه ترامپ به لندن

به گزارش «دیدبان»؛ ساندی‌تایمز نوشت: مقامات ارشد دولت انگلیس انتظار دارند که دونالد ترامپ در جریان سفرش به فرانسه برای شرکت در جشن ملی این کشور موسوم به «باستیل» در ۱۴ جولای، در انگلیس توقف کوتاهی داشته تا از زمین‌های گلفش در اسکاتلند دیدن کند.
این نشریه انگلیسی افزود: تیم «ترزا می» خود را برای بازدید احتمالی ترامپ از داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری انگلیس) آماده می‌کنند. بااین‌حال گفته می‌شود که برای جلوگیری از تظاهرات اعتراضی از سوی گروه‌های ضد ترامپ، خبر این دیدار ۲۴ ساعت قبل از قطعی شدن، منتشر خواهد شد.
ساندی‌تایمز نوشت: یک منبع نزدیک به کاخ سفید می‌گوید 'دونالد ترامپ در جریان سفرش به اروپا که قرار است در ماه جاری میلادی صورت گیرد، قادر خواهد بود تا به انگلیس سفر کند. به نظر می‌رسد که این سفر به‌صورت غیرمنتظره و ۲۴ ساعت قبل از قطعی شدن اطلاع‌رسانی شود تا از تظاهرات گسترده علیه این سفر جلوگیری به عمل آید.'
این نشریه انگلیسی افزود: در همین حال یک مقام دولت انگلیس گفت 'ما انتظار داریم که او از زمین‌های گلفش دیدار کند. اما آگاه هستیم که ممکن است او بخواهد با نخست‌وزیر هم دیدار کند. البته آمریکایی‌ها تا این لحظه اطلاعی نداده‌اند و ما هم از او دعوت نکرده‌ایم اما این احتمال را می‌دهیم که ممکن است او بخواهد با نخست‌وزیر دیدار کند.'
ساندی‌تایمز نوشت: سفر غیررسمی ترامپ به انگلیس قطعاً با سفر رسمی او به این کشور که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده تفاوت خواهد داشت.
این نشریه انگلیسی افزود: ترامپ پیشتر طی گفت‌وگوی تلفنی به «ترزا می» گفته بود تا زمانی که اعتراضات عمومی در انگلیس نسبت به سفرش پایان نیابد، تمایلی برای سفر به لندن ندارد. ملکه انگلیس نیز در مراسم گشایش پارلمان به سفر رسمی ترامپ به انگلیس اشاره‌ای نکرده است.
ساندی‌تایمز نوشت: در همین حال «ترزا می» قرار است هفته آینده در جریان نشست گروه جی ۲۰ در هامبورگ، که مساله دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه بر آن سایه افکنده، با ترامپ دیدار کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن